Annons

skakig antishake

Produkter
(logga in för att koppla)

Stinanylén

Aktiv medlem
Jaha. Har läst här och förstått att det torde vara antishaken på min 5D som krånglar. Kameran liksom skakar till och brummar och sen är utlösaren låst. Det händer inte jämt men jag antar att det inte kommer att friskna till av sig självt. Vet någon vad det kunde tänkas kosta att fixa? Vet att jag kan ringa Zieger men blir sugen på svar direkt...

Osis att du råkat ut för detta. Det kan tyvärr vara tveksamt ifall det lönar sig att reparera - det KAN komma att kosta lika mycket som begagnatpriset för denna kamera. Ev. kan det gå att komma undan med runt 1.500 kr.

Men självfallet ska du kontakta Zeiger så att du får korrekt besked, istället för bara uppskattningar!

Tack för svar! Misstänkte att det var ett större ingrepp. Har haft planer på att skicka iväg kameran i vilket fall som helst för att äntligen åtgärda black frame-problemet, vilket inte har stört mig så värst. (Zieger lagar inte black frame själv längre.)
Det finns väl inget hopp om att snäll tysk kameratekniker fixar till det av bara farten? Har hört om folk som fått sina kameror som nya tillbaka... man kan väl hoppas. Fast om detta är en ren fantasi så tror jag att jag skippar black framelagningen också, vet inte hur jag ska vara utan kameran i flera veckor...

Osis att du råkat ut för detta. Det kan tyvärr vara tveksamt ifall det lönar sig att reparera - det KAN komma att kosta lika mycket som begagnatpriset för denna kamera. Ev. kan det gå att komma undan med runt 1.500 kr.

Men självfallet ska du kontakta Zeiger så att du får korrekt besked, istället för bara uppskattningar!

Det finns väl inget hopp om att snäll tysk kameratekniker fixar till det av bara farten?

Det är värt att kolla; i USA har det i alla fall tidigare varit så att de lagade antishake gratis också om man hade black frame.
Min har givetvis bara antishake-problemet, så den har inte blitt lagad. Oftast funkar den... annars kan man vänta tills den går ner i viloläge, och sen brukar det gå att trycka av igen.

Det är värt att kolla; i USA har det i alla fall tidigare varit så att de lagade antishake gratis också om man hade black frame.
Min har givetvis bara antishake-problemet, så den har inte blitt lagad. Oftast funkar den... annars kan man vänta tills den går ner i viloläge, och sen brukar det gå att trycka av igen.

Hej! Anti-shaken krånglar inte så ofta för mig men när det händer så måste man låta kameran var helt i fred jättelänge för att den ska vilja vara med igen. Och det är ju inte så kul. Hörde med Zieger, det kostar ca 2500 att laga. Dom trodde tyvärr inte nån tysk skulle vara snäll och göra det gratis, eftersom reservdelen är rätt dyr. Sa dom...
2500 är ju mkt pengar för en reparation, särskilt om det skulle hända igen tycker jag. Samtidigt har jag inte lust att köpa ett Sonyhus istället vilket ligger närmast till hands. Så då får man byta märke. Och det känns så jobbigt. Så då är jag tillbaka på ruta noll... Ska du behålla din kamera?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto