Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skadade filer

Produkter
(logga in för att koppla)

Felix C

Ny medlem
Hej!
Tyvärr så har jag råkat ut för en väldigt tråkig grej.
Idag när jag skulle ladda över bilderna från min kameras minneskort tilldatorn så märkte jag att jag bara kunde titta på ett fåtal bilder efter överföringen. De andra kunde inte läsas. Det verkar som bilderna har blivit korrupta/skadade av någon anledning.Min kamera var avstängd när jag tog ut minneskortet.

Finns det någon som varit med om något liknande och vet vad man ska göra? Har förstått att det kanske inte går att rädda, men jag är tacksam för alla tipps!

/Felix
 
Finns ju program som R-Undelete och liknande, men om filerna finns kvar, fast konstiga, är det ju inte säkert att det hjälper. Många räddningsprogram är ju bra på att leta upp filer som man raderat av misstag, men inte alltid på att leta upp dem.

Jag tankar över mina bilder med USB-sladd från kameran istället. Har aldrig krånglat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.