Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska till USA, var kan man beställa ifrån?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus L

Aktiv medlem
Jag ska till USA i april och håller på och suktar efter några nya objektiv. Surfar runt på BHphoto och räknar för fullt hur mycket pengarna räcker till. Bara för att vara säker drar jag iväg ett mail och frågar om det går att beställa så dom skickar till mitt hotell. Döm om min förvåning när jag får svaret - Nej, det gör vi inte.
- Svordom, svordom och åter igen svordom.

Så nu vill jag gärna ha tips på någon handlare som har ett bra pris på gluggar till Nikon, gärna har en bra hemsida samt kan skicka till hotellet jag bor på.

Vad gäller om man skulle handla från ett annat land och importera det till USA? Har dom liknande importregler som vi har i Sverige? Nån som vet?

Men.. på BHphoto går det väl att köpa grejerna direkt i deras butik? Varför måste grejerna skickas till hotellet?

Titta på 17th Street Photo i NY, www.17photo.com. Jag har själv beställt från dem till hotell, när jag varit på tjänsteresor till Detroit. De använder sig av någon tjänst som heter Paily (vill jag minnas att den hette) så du kan använda ditt svenska kreditkort utan problem.

Går de inte med på att leverera till hotell om du förhandsbetalar med banköverföring? Att de inte gör det för vanliga kortbetalningar får man ha förståelse för att de inte gör.

Annars finns väl någon Calumetaffär i närheten. Californinen har dock ca 8 % sales tax (varierar i olika städer) som du får betala om du köper i butik.

Försökte få prylar levererade till en polares address i Usa ifrån B&H Photo men det var helt hopplöst. Bytte till Adorama istället och då var det inga som helst problem.

Humpe skrev:
Försökte få prylar levererade till en polares address i Usa ifrån B&H Photo men det var helt hopplöst. Bytte till Adorama istället och då var det inga som helst problem.

Adorama levererar inte till Hotell.

Jag rekomenderar www.17photo.com mycket bra att ha och göra med.

Har ni några frågor så ring/maila till Mark Martin som glatt har svarat på alla mina dumma frågor.

Mark Martin,Ext# 213

telephone(800)664-1971
telephone(212)366-9870
facsimile(212)929-5714
[email protected]

Joel Höglund skrev:
Men.. på BHphoto går det väl att köpa grejerna direkt i deras butik? Varför måste grejerna skickas till hotellet?
Om man beställer från en annan delstat än dit leveransen sker behöver man dessutom inte betala "sales tax".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar