Annons

Ska man våga beställa?

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe, funkar detta så köper jag en sådan också :)

Dom har hottat upp websidan lite i dagarna på förstasidan finns nu Media World's logga. Skojarna kanske har läst denna tråden. Under loggan står det såhär.

Welcome to MEDIA WORLD, the online electrical superstore where you can buy the latest top brand electrical goods at the lowest possible prices. Buying direct you can save up to 60% off typical High Street prices and have the goods delivered direct to your door anywhere in the world.

hmmm. Altså... Inte för att jag i min vildaste fantasi tror att detta verkligen funkar. Men jag måste erkänna att jag hoppas, man kan ju i så fall fråga sig var hållhaken finns, en speciell skatt för elektroniska varor som säljes över gränserna, på 400% hehe.
 
Blev så förundrad om detta funkar så jag har precis beställt en Canon EOS-1D Mark II bara för att se om det fungerar.

Får se om 48 timmar om det är båg eller ej...
 
Om det funkar så ska jag bli ägare av en EOS-1D Mark2. e det lika billigt med objektiv, blixt och minneskort tro.

//Carl-Philip Karlsson
 
Såg på bilden till Mark2'an att den heter Ds och inte D som jag sett att de jag tittat på i sverige heter. Vad är skillnaden? Och nej, det verkar inte som om dom har några minneskort eller objektiv, inte vad jag kan se iaf.

/Robert
 
Robert Grönberg skrev:
Såg på bilden till Mark2'an att den heter Ds och inte D som jag sett att de jag tittat på i sverige heter. Vad är skillnaden? Och nej, det verkar inte som om dom har några minneskort eller objektiv, inte vad jag kan se iaf.

/Robert

Ds:an kostar väl bortemot 65 000 kr i Sverige. Den med bara D kostar väl ungefär 20 000 kr mindre.
 
Såg ochså det. Det verkar inte så seriöst att dom har fel bild. Eos 1Ds Mark2 är mycket dyrare än 1D Mark2 om inte jag har helt fel.

//Carl-Philip Karlsson
 
Imorgon skickar jag ett mail till Canon och hör om deras syn på det hela...kan vara en bra idé innan man betalar.
 
Hur har det gått? några livstecken från dom?

Jag tog mig friheten att maila "riktiga" Media world om billighetssidan och så här svarade dom:


Dear Mr./Mrs. Ake,

in order to your communication, we want to confirm you that the offer you have received does not come from our Society.

Best regards,

Media World
Client Care Center
Cristian
 
Hej!

Till alla ni som funderar; jag har haft en lång diskussion för ca en månad sen med Fabiola Angela Carara som jobbar på Media World. Jag tänkte som ni att får man en 1D mkII för det priset är det värt ett försök. I det första mailet frågade jag om det är möjligt att betala C.O.D. och fick ett jakande svar. Jag skickade in en beställning och allt skulle skickas inom 48 timmar. Efter 148 timmar hade jag inte hört någonting så jag mailade honom på nytt. Nu var det dock en helt annan ton. Endera skulle jag betala med kreditkort eller skicka pengarna i förväg med något konstigt företag och när Mr. Carara fått pengarna, DÅ skulle han skicka iväg kameran... Jag förklarade vad han tidigare lovat, men på en blandning mellan engelska, italienska och rumänska förklarade han att det var totalt omöjligt och jag fick känslan av att det här inte var världens trovärdigaste företag, så jag avbröt hela affären. Så kan det gå...

Hoppas att ni lyckas bättre!

Mvh. Lennart
 
Välgörenhet existerar, ingen tvekan om det, men knappast i den här formen. Affärsidé: "Skänka" bort dyra eftertraktade prylar som kan säljas till betydligt högre priser?
Antar att det är därför det finns så många bedragare, alltid finns det nån som går på det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.