tack för tipset!
Jag minns att jag varit där en annan gång och valde allt jag ville, men det blev så många så det blev för svårt.
Men kanske någon vet mer i stora drag som kan vara bra?
Jag hittade min ursprungliga kravlista, men jag tänkte at jag inte tar med den för ingen kanske orkar. Men här är den ändå. Vi får säga att det bara är systemkameror som är såhär bra. Men vi låter oss säga att vi försöker närma oss kraven så mycket som möjligt! Någon som hörtalas om Gränsvärden inom Matematiken t ex? Så nära som möjligt men inte exakt för det går ju inte ( i detta fall blir det ju systemkamera eller över 3000 kr, att det inte går i matematiken är ju att det är delat på 0.)
- Bra autofokus som lätt hittar rätt fokus, är snabb, inte hittar fel fokus (ex: kameran tror att den hittat rätt fokus men resultatet blir jättesuddigt).
- Kan ta bilder där det är mörkt utan att bilderna blir mörka, suddiga och får mystiska färger.
- Kunna hantera vitbalansen bra utan att den hittar fel. Kanske även kunna ta bra bilder där det är olika färgtemperaturer (ex lite glödlampa och dagsljus eller blixt)
- Få knivskarpa bilder
- Bra skakreducerare
- Vidvinkel ca 25 mm eller mindre.
- Inga konstiga förvrägningar i kanterna vid vidvinkeln.
- Snabb. Både uppstart och att bilden kan tas snabbt utan dåligt resultat och att man kan ta flera bilder på en gång snabbt.
- Gärna lite stöt och temperatur-skillnads-tålig.
- Blixten kan anpassa sig till om motivet är långt bort eller nära.
Filmningen:
- Inga ljudstörningar från kameran eller ljud från då den zoomar.
- Gärna bra ljudupptagning.
- HD eller mer och möjligthet till 30fps eller mer.