Walle
Aktiv medlem
Nu efter att ha missat flera fototillfällen flera dagar i rad bara för att jag är för lat för att alltid släpa med mig min Eos 30 (Jag resonerar nämligen så att ska den med så måste jag ha med mig alla tre gluggarna, plus converten, plus blixten, plus.... för annars skulle jag förbanna mig själv om jag missar en bild bara för att jag har fel glugg med mig) så har jag bestämt mig för att skaffa en liten kompakt som komplement.
"Kraven" jag har är att optiken ska vara skarp och hyffsat snabb. Vill mycket gärna ha spotmätning eftersom jag gillar att fota dia.
Det verkar som om många rekomenderar Olympus My-2. Vad har den för typ av autofocus? Har den exponeringskompensation? Hur står sig zoom-modellerna jämte de med fast brännvidd?
Vad ska man annars titta på? Jag är inte ute efter något jättedyrt, utan gärna i klassen mellan 1000 och 2000 spänn. Är My-2'an det mesta kamera man kan få för dom pengarna?
Kanske det finns nån liten smidig mätsökar kamera i den prisklassen?
Alla svar uppskattas utom dom som inte uppskattas
"Kraven" jag har är att optiken ska vara skarp och hyffsat snabb. Vill mycket gärna ha spotmätning eftersom jag gillar att fota dia.
Det verkar som om många rekomenderar Olympus My-2. Vad har den för typ av autofocus? Har den exponeringskompensation? Hur står sig zoom-modellerna jämte de med fast brännvidd?
Vad ska man annars titta på? Jag är inte ute efter något jättedyrt, utan gärna i klassen mellan 1000 och 2000 spänn. Är My-2'an det mesta kamera man kan få för dom pengarna?
Kanske det finns nån liten smidig mätsökar kamera i den prisklassen?
Alla svar uppskattas utom dom som inte uppskattas