ANNONS
Annons

Ska jag räta upp den eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej på er
Tänkte fråga hur jag ska göra med den här bilden. Smög under ett träd där en ekorre håll till och så kollade han rätt ner i objektivet. Den är tagen rakt upp efter trädstammen. Min fråga är ska jag vrida till bilden elller behålla den som den är?

/Thomas

Bilagor

• ekorre.jpg
    ekorre.jpg
    14.8 KB · Visningar: 563
TxT skrev:
Hej på er
Tänkte fråga hur jag ska göra med den här bilden. Smög under ett träd där en ekorre håll till och så kollade han rätt ner i objektivet. Den är tagen rakt upp efter trädstammen. Min fråga är ska jag vrida till bilden elller behålla den som den är?

/Thomas

Tycker om den som den är! /E
Kul bild!

Låt den vara.
Om du rätar upp den så försvinner ju de två diagonalerna, och det är de som gör kompositionen oavsett om det var planerat eller ej.
/Erik

Instämmer, låt den vara sned. Dessutom får man lite känslan att han lutar på huvudet och undrar vad du är för en kuf.

Det är ju den "pigga tittut/hallå"-grejen som gör bilden, (om man bortser från skärpan osv), rätar du upp den så blir den betydligt tråkigare och plattare.

Bara att instämma med de andra. Ingen ändring då är det risk att Du tappar bort hela bilden. Bra fotat och bra smygit.

Choke

Tack

Tack för era åsikter. Måste hålla med er om att jag inte ska vrida den. Men kände mig lite osäker, så varför inte fråga er all och få ett svar en ny infallsvinkel av all duktiga fotografer här på sidan.
Tack Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar