backyslash
Avslutat medlemskap
Fick min nya kamera i fredags, en EOS 20D. Till denna köpte jag också ett EF 50/1.8 II. Började genast att testa lite och tyckte att jag inte lyckades med att få bilderna skarpa. Jag har förstått att det inte är helt ovanligt med fokusproblem på 20D så därför gjorde jag nedanstående test (1/200 sekund F/1.8). Jag tycker inte fokus hamnar där jag vill, men är det inom den s k feltoleransen?
Som grädde på moset så lyckades jag också under mina tester att välta ner objektivet i golvet så det gick i två delar, så jag kan inte testa mer just nu... :-(
Jag har dock kvar kit-linsen (18-55), men eftersom största bländaren är 5.6 så tycker jag det är svårt att avgöra om fokus är på rätt ställe med tanke på, i detta fall, det stora skärpedjupet.
Hur ska jag göra?
Som grädde på moset så lyckades jag också under mina tester att välta ner objektivet i golvet så det gick i två delar, så jag kan inte testa mer just nu... :-(
Jag har dock kvar kit-linsen (18-55), men eftersom största bländaren är 5.6 så tycker jag det är svårt att avgöra om fokus är på rätt ställe med tanke på, i detta fall, det stora skärpedjupet.
Hur ska jag göra?