Neq
Avslutat medlemskap
Jag har själv funderingar på att ställa ut mina bilder, och för mig är det självklart att signera. Som fotande konstnär bör man signera. Gör man vernissage på sina bilder är man per definition konstnär som jag ser det. Om man mot förmodan skulle bli känd känns det ju dumt att inte ha signerat sina verk om kopior dyker upp. Jag har inget bra argument för eller emot numrering, men tänker själv numrera. Vet dock inte om jag ska ha mina bilder i serier om 10 eller 20 eller dylikt. Jag kan tänka mig att om en bild blir populär kan man höja priset på slutet när serien börjar ta slut (kanske är detta rent nonsens, men jag föreställer mig att det kan funka så, iaf om man börjar bli känd/erkänd).Måste man numrera och signera dom och varför?
Det är svårt det där med priser. Jag lever inte på det här och säljer inte alls många bilder. har bara sålt några stycken totalt. Är det inte bättre att ha låga priser och få sålt några istället för att inte få sålt några alls.
Men folk kanske är beredd att betala om dom gillar någon bild. Jag lägger väldigt mycket tid på mina bilder, både genom att åka omkring land och rike för att hitta bra platser, samt framför datorn.
Kanske man skulle höja priserna lite grann i alla fall.
Vore ju kul om det täckte bensinen i alla fall
Apropå pris så ta betalt efter kvalitet. Låga priser signalerar sämre kvalitet. Tro på dig själv, men inte för mycket. Prissättning är svårt. Men Björn har en poäng i att sätta ett högre pris. Det är lättare att gå ned i pris om man märker att bilderna inte säljer än att höja priset om bilderna säljer för bra, men att man inte tjänar något på dem. Man måste faktiskt räkna in tid och utgifter för resor i priset, annars är det ingen bra affärsidé. Ens som konstnär.