Annons

Ska fotografera naket. HJÄLP!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Du får se på henne som ett jobb och inte som din kompis. Och om de är så pass svårt kanske du ska be någon annan göra de.

/Lovisa
 
Sirzan skrev:
Du får se på henne som ett jobb och inte som din kompis. Och om de är så pass svårt kanske du ska be någon annan göra de.

/Lovisa

Det är inte det att hon är naken det har jag inget problem med specielt inte efter några år med dans tävling då det är ett unisex ombytes rum... (tjejerna har faktiskt inget under kläningrna då allt är "inbygt")

Det är att göra ett bra jobb som jag oroar mig över.
 
Jag tror nog de flesta har ångest då man ska ta kort på någon annan. Dels så vill man ju att det ska bli så bra som möjligt plus att man kanske blir stressad och tycker att modellen tycker att det tar för lång tid.

Jag läste en intervju med Hans Gedda och han hade alltid ångest inför varje porträttfotografering han hade/har.

/ Marcus
 
en fråga som jag har när det gäller nakenfotografering: vart vänder man sig för framkallning? om man vill vara säker på att hanteringen av bilderna blir någorlunda diskret?
om inte annat så skulle det väl kännas för jävligt att ha tagit utmanande nakenbilder på en tjejkompis som sedan dyker upp på hemorten och resulterar i att hon får en tråkig stämpel...
 
Skall nog inte vara ngt problem, saksök butiken om det händer.
Det går ju också att skicka bilderna till en plats i landet där ni inte känner ngn..

Mvh Niclas.

Ps, Framkalla själv är ju bästa lösningen + att det ger möjlighet för ökad kontroll,,
 
jo, framkalla själv är ju bästa alternativet, om det går (fattar hur svartvit framkallning funkar, det är ju inte ngn jättekomplicerad process, men färgframkallningen fattade jag ingenting av... men det tar vi i en annan tråd).

"saksök butiken om det händer"? stämma dem menar du? det är ju en självklarhet, men finns det inget ställe som medlemmar här vet, av erfarenhet, att det är säkert att vända sig till?

(ber om ursäkt för att jag kapar tråden lite)
 
PerKr skrev:
vart vänder man sig för framkallning?
De har säkert en viss yrkesstolthet även om det förekommer en del extraknäcksarbetare och de känner kanske inte på samma sätt för arbetet. Jag hade skickat färgbilder till ett proffslabb, som i mitt fall befinner sig i närmaste storstad.
 
Jag hade vänder mig till mitt vanliga labb. Men så har jag oxå jättebra kontakt med dem.

Det finns inga garantier för att det inte dyker upp även om det är extrem sällsynt.

Var en artikel i kvällspressen för några år sedan om ett par som skickat rullarna till Fuji och där bilderna sedan dök upp på internet. En arbetskamrat till mannen påpekade faktumet. Paret hävdade att någon på Fuji hade snott bilderna och Fuji nekade naturligtvis. Vet inte hur det gick sedan. Paret skulle iaf vända sig till den lokala fotohandlaren i fortsättningen, vill till bara att inte oxå skickar iväg rullarna.

I sammanhanget kan man väl säga att digitalt är ju rätt bra ur diskretionssynpunkt.

Hur gick plåtningen?

Mvh
Maverick
 
PerKr skrev:
en fråga som jag har när det gäller nakenfotografering: vart vänder man sig för framkallning? om man vill vara säker på att hanteringen av bilderna blir någorlunda diskret?
om inte annat så skulle det väl kännas för jävligt att ha tagit utmanande nakenbilder på en tjejkompis som sedan dyker upp på hemorten och resulterar i att hon får en tråkig stämpel...

Gå till ett Profslab. dom är välldigt hårda på sånt sedan för lite extra info för din ort prata med fotografer som har studio tex då det brukar bli lätt klätt lite då och då...


Som grundare för denna tråd kan jag nu säga att det blivit två även tre naken fotograferingar och det har gått välldigt bra tycker jag.

En ligger upp på min sida "like God" och det kommer bli mycket mer...

/John
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.