Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skönt för ögat på D2X

Produkter
(logga in för att koppla)

clavicl

Aktiv medlem
Köpte sökarförstoraren DK-17M (1.5x) men tyckte den va lite obehagligt kantig så jag testade att trä på gummitutan DK-19 och, tanaaa, helt makalöst skönt och stort och bara underbart.

Bilagor

• dk17_dk19_1.jpg
    dk17_dk19_1.jpg
    53.6 KB · Visningar: 2,275
En ytterligare kompletterande fråga:

Någon som vet om det finns något liknande tillbehör till Canon EOS 20D ?

Huh? DK-17M? Är det någon nyhet som jag har missat eller? Funkar den bra?

Ser man hela sökaren trots förstoringen på 1.5 ggr? Blir nog att köper lika som dej till min d2h isf ;)
vilket bra tips!

Jag köpte båda på Kameradoktorn i Stockholm. Det var ett par månader sedan, och då hade de ett gäng DK-17M kvar... Kommer inte ihåg priset exakt, men runt en femhunka för den.

Ang. frågan om man ser hela sökaren så gör man det. Allt blir bara större å bättre utan några drawbacks.

Men som sagt, kör man enbart DK-17M så är det inte det skönaste precis.

Tilläggas bör att om man trär på DK-19-koppen så har jag inte använt dess medföljande metallring för riktigt tajt fästning, och detta främst pga att jag inte fick till det. Gummikoppen sitter superbra ändå (det är en rejäl utskjutande kant på DK-17M) och jag har aldrig varit med om att koppen slits av efter ett par månaders idogt användande. När jag tipsade om detta på dpreview har jag för mig att någon hade lyckats få på metallringen oxå efter lite pill.

Jag provade den, men tyckte att den stack ut för mycket från kameran. Den tog i glasögonen.

Vilken bra idé! Jag bestællde just en DK-17M och en DK-19 från Technikdirekt.de før 66 euro med frakt, de hade dem i lager. Undrar hur jag ska tæmja glædjen øver att få en _ænnu_ bættre søkare på D2H... tack før tipset David!

Fick hem mina prylar häromdagen och jag som bär glasögon tycker att det fungerar bättre utan DK-19, då det inte gör så mycket att det blir lite hårt. Men oj vilken skillnad på sökarbilden det blev, samtidigt som man kommer ifrån huset en liten bit vilket gör att jag inte av misstag byter fokuspunkt med nosen, då jag titta med vänster öga, vilket har hänt ett par gånger. För övrigt den enda ergonomimissen jag hittils upptäckt på D2H/X, löste sig också med DK-17M.

Hälsningar
Helnöjd

Lägsta pris och i lager

Någon som har koll på var man köper dessa billigast och vilka som har de i lager?

Det är rätt stor skillnad på pris, 590:- + moms på YFO, EUR 33.70 ink moms på technik direkt!

1.2x förstoring, inte 1.5x förstoring.

kan bara hålla med, dk-17m tillsammans med dk-19 är en utmärkt kombination.

Köpte min på scp, de leverade den på 1 dag.

/P.L

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar