Annons

Skärpeproblem Eos 10D - Nu får det vara nog!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hett tips!

Gör ett nytt lager och välj "Soft Light" i lagerpalettens meny, så får man ett grymt verktyg när det gäller kontrasthöjning med bibehållen struktur i bilden och bättre färgmättnad.
 
Till dig som startade tråden....

Jag är lite på samma nivå som dig.... ;)

Jag har lånat flera kameror och testat...

De absolut bästa bilderna som levereras direkt ur kameran tycker jag kommer från Powershot Pro 1 IS, Helt makalösa!! Men Det är bara snapshot bilder.... Vill man ha de rigtigt fina motiven så blir det till att jobba lite hemma med bilderna, och Adobe Photoshop CS Erbjuder en möjlighet att skapa droplets!!! Jättesmidigt om man har 500 meg semesterbilder!! Då får man möjlighet att skapa en rutin som efterbehandlar bilderna ungefär på samma sätt som Kompaktkamerorna!! Plötsligt har man 2 kameror i en! Jag jobbar just nu på en rutin som skall göra detta.... Tar lite tid men redan efter en timmes pill så har jar ett otrimmat utkast som fungerar!!

Nån här på forumet som har mer erfarenhet av dropplets kanske kan ge lite tips?!?

Lycka till!
 
Droplets !

Jag är väldigt intresserad av droplets , kanske du kan lägga ut den .exe filen när du känner att det blir kanon bilder !?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.