Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärpa

Produkter
(logga in för att koppla)

asb8888

Ny medlem
Undrar hur man får skärpa vid självporträtt. Ställer kameran på 10 sek utlösare. Men hur får jag skärpa? Dum fråga från nybörjare...

men hur ska man kunna besvara den frågan utifrån den information du gett. Det första man tänker på är ju, sitt still, det andra, ställ in skärpan, det tredje, blända ner så att du får större skärpedjup ifall du inte kan ställa in skärpan exakt där du sitter.

Undrar hur man får skärpa vid självporträtt. Ställer kameran på 10 sek utlösare. Men hur får jag skärpa? Dum fråga från nybörjare...

Sätt dit en en golvlampa. som du förfokuserar på. Sätt fokuseringen sedan i manuellt läge och ta bort golvlampan.

Timer, sätt dig o le ;) Hur skarpt får du själv avgöra med bländaren.

/Stefan

Tack Rommel, Det var det jag menade.. hur jag kunde ställa in skärpan på mig själv. Skall testa Ditt tips idag!
//anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar