Annons

Skärpa med Finepix S2950

Produkter
(logga in för att koppla)

dinosaur

Ny medlem
Hej! Jag är nästan helt nybörjare med foto. Fått min kamera för några veckor sedan och har hunnit lära mig lite smått o gott. Men jag kan inte få till bilder med rörliga objekt, har bara fått ett par bra sånna. Då jag ska fota min valp som jag hämtar snart skulle jag verkligen vela kunna fota skarpa bilder! Och det är ju inte det lättaste på en valp... Går det att få bra bilder med Fujifilm Finepix S2950? Jag har ingen aning om objektivet osv men det står "18x optical f=5.0-90.0mm 1:3. 1-5.6" på det om det har någon betydelse. Och om det nu går, hur gör jag för bästa möjliga resultat? Tacksam för svar!

Bilden jag laddat upp är en av bilderna jag lyckades med. Kanske inte den bästa bilden enligt proffs men det var en av dom första jag fotade. Det är min hund som springer mot mig :)
 

Bilagor

  • DSCF0024.jpg
    DSCF0024.jpg
    22.8 KB · Visningar: 170
Med rörelse är det bäst om du ställer hjulet på "S" klickar på +/- knappen och sänker värdet tills du får bra bilder, jag brukar ha 125, sen klickar du höger-vänster tills vågen är mellan väggarna [ ....... ] minns inte vad den kallas, då ställer du in slutar tiden så den ska ta snabbare bilder. iso auto 400 är bra att ha då. hoppas det hjälper
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.