Annons

Skärmen på kameran blir svart

Produkter
(logga in för att koppla)

NikonD60

Aktiv medlem
En sak som stör mig enormt på min kamera är att när jag bläddrar mellan olika menyer i kameran och slutar bläddra för ett väldigt litet kort ögonblick så blir skärmen svart... så jag måste som vanligt trycka på "någon" knapp för att skärmen ska få bakgrundsbelysning igen....

Kan man ändra detta så att skärmen inte blir svart så extremt snabbt eller så den inte blir svart överhuvudtaget?

Har läst igenom hela bruksanvisningen men inte hittat något sätt men det borde vara möjligt att fixa detta tycker jag...

Har detta "problem" på min Nikon D60

Extremt störigt. Dock har jag levt med problemet ett bra tag men nu kände jag att jag behövde göra något åt det...

Jag ber om ursäkt om detta var fel kategori att posta detta... Kände mig osäker var det passade in. Kanske skulle vara i detta forum del efter lite eftertanke... http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=5

Tack för din hjälp!
 
Senast ändrad:
Hej
Nu förstod jag kanske inte helt och hållet, men jag testar.
Är det så att skärmen släcks för fort när du kollar bilder etc? som en skärmsläckare?

Isåfall ska du kunna ändra tiden för skärmsläckaren i menyn. borde ligga under playback menyen där man ställer LCD-ljushet etc. I min D70 kan man välja mellan enkla och avancerade menyer, det kan man kanske i D60 också, kanske behövs detta för att komma åt funktionen i fråga.
 
Hej
Nu förstod jag kanske inte helt och hållet, men jag testar.
Är det så att skärmen släcks för fort när du kollar bilder etc? som en skärmsläckare?

Isåfall ska du kunna ändra tiden för skärmsläckaren i menyn. borde ligga under playback menyen där man ställer LCD-ljushet etc. I min D70 kan man välja mellan enkla och avancerade menyer, det kan man kanske i D60 också, kanske behövs detta för att komma åt funktionen i fråga.

Hej

Inte enbart när man kollar bilder. Den släcks oavsett vad man kollar på om du förstår vad jag menar. Ja, man kan säga att det är en helt svart skärmsläckare. Kameran har betett sig så här ända sedan jag fick den.

Låt säga att jag bläddrar i menyn eller bläddrar mellan olika bilder. Så fort jag väntar med att bläddra i menyn eller mellan bilder kanske 5-10 sek så kommer skärmsläckaren upp eller vad man ska kalla det. Alltså dyker skärmsläckaren upp inom 10 sekunder.

Gick in på "CMS Inställning meny" och satte på inställningen Full från att vara inställd på Enkel, men jag hittar fortfarande inte var man ställer in det.
 
Senast ändrad:
Tog ned den engelska manualen. Sidorna brukar vara samma i den och den svenska så jag föreslår sidan 114 efter att ha letat i den kanske en halv minut.
 
Tog ned den engelska manualen. Sidorna brukar vara samma i den och den svenska så jag föreslår sidan 114 efter att ha letat i den kanske en halv minut.

Hej

Har den engelska manualen på datorn. Jag har tittat på sidan 114 i den engelska manualen men hittar inget där som hjälper mig.
 
Hej

Har den engelska manualen på datorn. Jag har tittat på sidan 114 i den engelska manualen men hittar inget där som hjälper mig.

Har du tittat på sidan 114 enligt manualens numrering (längst ned på sidan)? Det är inte samma som det nummer som står upptill i pdf-läsaren (126).
 
Har du tittat på sidan 114 enligt manualens numrering (längst ned på sidan)? Det är inte samma som det nummer som står upptill i pdf-läsaren (126).

Aha, ok hittade sidan. Tack!

Dock gick det inte att stänga av skärmsläckaren helt vilket är dåligt... Jag vet att det drar en hel del batteri att inte ha skärmsläckaren på men jag hade ändå valt att stänga av den helt...

Nu satte jag den på 10 min iallafall...

Har läst den norska bruksanvisningen (inte helt lätt) jag fick när jag köpte kameran från komplett. Hoppas jag får den svenska någon gång...

Ska börja läsa den engelska tillsvidare... Dock gillar jag inte att läsa bruksanvisningar på datorn. Föredrar böcker...
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.