Annons

skärmdump till skrivbordsunderlägg

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Hej

jag vill göra en skärmdump från en film på datorn, men får det inte att fungera. När jag tagit dumpen försöker jag kopiera den del av dumpen som jag vill ha till bakgrunden. Sedan öppnar jag ett nytt fönster i ps i storleken 1024x768 som är min upplösning på skärmen. Men när jag försöker lägga in den kopierade bilden i det nya fönsteret så blir det en fet svart ram runt som kan bli hur stor som helst.. När jag försöker spara bilden sen så blir det sparade bara svart..

Vad gör jag för fel?
 
Jag tror inte det hjälper att pausa. Det finns flera program som spelar in allt som sker på skärmen. Dessutom lär det inte se trevligt ut när du väl tagit en screenshot av film :p
 
jodå, se ganska sjyst ut.. pausar när jag är upp och ned i en backflip.. ser hyffsat ut. ska testa det programmet
 
Oki, de gånger jag har behövt det så har resultatet sett grötigt ut, men du kanske har bättre råmaterial.
De program jag har testat i detta syfte ger en massa jpg bilder, så du behöver inte pausa, man låter programmet spela in en massa jpg bilder så länge man önskar, sen kan du välja bästa bild.
Lycka till!
 
Det finns ett program som heter Fraps. Det är egentligen gjort för att kolla FPS på spel men den har fler funktioner som att ta skärmdumpar och filmsnuttar. Det är litet och kräver inga större inställningar (bara vilken knapp du vill använda för att ta dumpen).
http://fraps.com lycka till
 
tack så mycket. de program som ni hänvisar till tar ju skärmdumpar..

Jag tycker at jag får bra resultat när jag pausar filmen på rätt ställe och sedann tar jag bilden..

Men jag vetinte riktigt hur jag ska göra den i 1024x768 i PS. Får inte till det hur många ggr jag än testat
 
tror att fraps tar bilder i orginalupplösningen, d.vs. innan du blåser upp bilden till fullskärm, eftersom den bara tar det som kommer ur processorn, det är grafikkortet som sedan blåser upp pixlarna.
Alternativet är att försöka blåsa upp den i PS och hoppas att den inte tappar allt för mycket kvalite.

Lycka till
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.