Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärgården!

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Någon som inte har någon stuga eller något i stockholms skärgård som kan berätta hur ni tar er ut dit och berätta om trevliga platser där! Båtpriser osv!

Kolla med STF - de har vandrarhem i skärgården. Boka tidigt (typ bums) om du vill dit i sommar

Waxholmsbolaget kör reguljära till väldigt många ställen i skärgården. Maxpriset per resa är 90kr och tex kostar resa waxholm-husarö 75kr.

Vandrarhem är en bra idé. Ett av mina favoritställen är Arholma i norra skärgården.
Vandrarhemmet där är mysigt.

Skärgården är underbar under sommaren men är finast på hösten och vintern.

några länkar ur huvudet.
www.waxholmsbolaget.se
www.skargardsstiftelsen.se

Man kan ju båtluffa också :)

sök på "smultronställen" i arkivet hittar du en gammal tråd där jag skrivit lite mer.

Bed & Breakfast

Hej !

Kommer precis från en mysig och fotorik helg i skärgården och tänkte tippsa om två bra saker:

1 Båtluffarkortet! 16 dagar lite drygt 300 kr inte mycket att snacka om klart valuta för pengarna.

2 Bed & Breakfast en förteckning av privata uthyrare av stugor, enligt min erfarenhet mycet fina stugor och prisvärt boende. Marginellt dyrare än vandrarhem. Förteckningen kan fås genom Sverigehuset (vid NK) eller genom Vaxholmsbolaget.

Det var väl allt ;-)

MVH // Anders Nilsson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar