Annons

Självutlösare : en extra kabel

Produkter
(logga in för att koppla)

jontahontas

Ny medlem
Hejsan! Hoppas jag har tagit mig till rätt forumdel nu!

jag har köpt en självutlösare med 2 meters kabel till min Canon EOS 10D. Kabeln är separat och har en ingång som man sätter in en ~5cm kabel från kameran till samt en utgång man sätter in i själva utlösaren. Jag skulle dock behöva minst 4 meter, helst 7-8.

Anledningen till att jag skriver en tråd här är att för mig ser det ut som om jag helt enkelt skulle kunna köpa 1-2 kablar till och sätta ihop dom i varandra då kabelns utgång passar i dess ingång - är detta möjligt och i så fall var bör jag söka en sådan kabel?

Alternativ två skulle vara att skära upp kabeln och "tvinna in" ytterligare ~5 meter av någon av typ av kabel, fast då jag inte är i närheten av elektriskt kunnig undviker jag gärna detta. Och nu när denna kabelsammansättning kom till mitt huvud skulle jag helst vilja testa det först!

Mvh Jonatan

Jag tänkte köpa en sådan när jag köpte min kabelutlösare, fast killen i affären sa att det var en signifikant fördröjningstid på trådlösa. Det kanske är värt att testa i vilket fall?

Tack :)

Fördröjningstiden kan kanske handla om någon millisekund (1/1000 sek) Dety tror jag de flesta här på jorden kan stå ut med.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto