Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sista chansen att få till en februariträff

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
I morse när jag gick till jobbet var det -12 grader, snålblåst och kallt så örona höll på att ramla av när jag kom fram. Är det inte så man frystorkar saker? Kyla och vind? Nåja, detta väder gjorde att jag fick en våldsam lust att förfrysa händerna på en iskall kamera till helgen. Gärna tillsammans med några andra galningar som hellre är ute i kylan än inne i värmen.

Det brukar vara svårt att få förslag på platser. Det finns dock en del nya medlemmar som inte varit i Borgvik och jag funderar på att åka dit igen, trots att vi varit där ett par gånger redan. Det finns alltid nya sätt att se en plats på och det borde finnas en del is och vatten i ån för den som gillar att fotografera sådant. Någon som är intresserad av att haka på? Man kan ha med sig kaffe och det finns också möjlighet att grilla korv. Har någon ved att ta med så är det bra, annars kan vi väl fälla något träd i närheten, eller sno några klampar i nån trädgård någonstans. :)

Lördag eller söndag, vet inte när jag tänkt mig dit, väderprognosen avgör. Det får ju inte vara soligt och varmt.

Fy fan, snart är våren här... usch.
 
Jag tar tillbaka delar av mitt inlägg ovan. Det var inte min mening att uppmana WFS medlemmar att begå illegala handlingar. Som fotografer bör vi föregå med gott exempel. Ved får vi därför genom att fälla ett träd någonstans där allemansrätten gäller. Den som snor ved kommer att bestraffas med konfiskerat minneskort.
 
Jag vill gäna med..
Kanske skulle jag kunna det om det blir söndag dag också. Har redan barnvakt fixad iaf eftersom jag eg. skulle ha jobbat (vilket är inställt) så jag kanske kan utnyttja barnpass för lite fritid istället, men jag vill avvakta till framåt helgen för att svara helt. Återkommer..

Kul låter det med fototur iaf.

Jag har faktiskt plåtat i Borgvik när det var -27° 2003 så nu räknar jag med att kunna klassa vad som helst under det skönt;) Med eller utan ved..
 
Fotobevis -27° nedanför kvarnen i Borgvik. En av två rutor den dagen jag orkade ta av mig vantarna för..

(halvtaskigt skannad papperskopia, dslr tar jag inte med i vilka temperaturer som helst.)
 

Bilagor

  • 04.jpg
    04.jpg
    95.1 KB · Visningar: 226
WFS) (Picture skrev:
Jag tar tillbaka delar av mitt inlägg ovan. Det var inte min mening att uppmana WFS medlemmar att begå illegala handlingar. Som fotografer bör vi föregå med gott exempel. Ved får vi därför genom att fälla ett träd någonstans där allemansrätten gäller. Den som snor ved kommer att bestraffas med konfiskerat minneskort.
Att fälla träd med hjälp utav allemansrätten kan du nog glömma!
Då blir det till att konfiskera sågen...
 
Nu tar jag tillbaka resten också... jag kan antagligen inte denna helgen men däremot första helgen i mars. Kan ni andra då också?

Jo, jag vet det där med allemansrätten. Jag bara driver lite med den då och då förekommande utländska tolkningen av denna sedvanerätt.
 
Jag fick inte ihop detta heller

Jag jobbar ju denna helgen så nästa blir utmärkt, alltså första helgen i Mars, det är ju bra om man är vaken då man fotograferar.
Då man jobbar ständig natt...

Jag kan både Lördag & Söndag så ni andra kan bestämma.
 
lottawe skrev:
Fotobevis -27° nedanför kvarnen i Borgvik. En av två rutor den dagen jag orkade ta av mig vantarna för.. ...
Du vet när du skall ta av vantarna du Lotta! Imponerande vertikalt ljusspel som delar bilden i två... men två väl besläktade. Gillar den.

Jag hade gärna kommit upp en dag en helg - och tagit med en säck ved från drivmedelsmacken Hans, så du inte ställer till några galenskaper med din frikostiga tolkning av allemansrätten. Nu är det dock fullbokat med annat ett bra tag framåt, så jag får nöja mig med att se här hur kul ni har.

Jag har hittat lite konstigfärdigheter som jag skulle vilja upp och lufsa vid med kameran nån gång framöver. Det är en bra bit öster om Borgvik, men jag återkommer om det i en ny tråd framöver, när jag rekat mer på nätet. Kanske finns någon annan WFS-are som har eller får samma udda intressen? ... (ok, erkänner att detta skrivs som en "teaser"...).

Trevlig fotohelg på er i det vackra Borgvik, när det nu blir...

Hälsningar
Bengt
 
Kul att höra ditt gillande om bilden Bengt:)

Jag tror att jag får svårt att haka på till Borgvik under mars. Däremot startar jag en ny tråd om Mariebergsskogen 4/1 om någon vill haka på dit då..

Väldigt nyfiken på vad du hittat öster om Borgvik också Bengt. Även om det är en bit..
 
Jaha Borgvik eller Mariebergskogen.

Jag tror jag åker till Borgvik...
Å ved kubbar kan jag fixa om det skulle vara så...
Mariebergskogen visst det hade oxå varit kul men framåt våren sommaren kan jag tänka mig att strosa runt i parken hellre tror jag ??
Men jag åker vart som,
Väglaget styr mig, då min bil inte rullar så fort i snöväder *L*
 
Joe, Borgvik är ju fint och väl värt flera besök men faktiskt är inte fäbodarna, byggnaderna skogen, bäckarna i mariebergsskogen fy skam som vintermotiv heller. Sen har man ju hela Mariebergsviken med.. För mig är det inget direkt val utan delvis en tur för att reka inför jobb men det finns mycket fina miljöer att lockas av iaf.. Datumet jag skrev är såklart fel så det ska vara 4/3 och inget annat.

Hänger gärna med till Borgvik framöver. Gärna framåt issmältningen om den klarar att hålla sig till april:)
 
säkert jätte fint!

Ja Borgvik är ju inte längre än att man säkert vi se det mer än 1 gång. Jag har ju aldrig varit där konstigt nog.

Precis som du skriver så är Mariebergskogen jättefint, nu var det en massa år sen jag var där typ 20 säkert, då de hade djurpark & tivoli.
Men jag tar nog Borgvik denna gången gillar inte detta väglag som envist måste ner, nu får det fan bli vår snart :)

// Marie
 
BORGVIK LÖRDAG KL 11.00

Jag har fixar 3 vedkubbar, så nu återstår bara att ta med sig korv & bröd ketchup & senap, kanske hackad lök eller torkad lök...

Ja just det jag ska baka bullar till oss oxå kanel & vanilj. En varm kaffe termos oxå med kallt kaffe måste vi ju ha oxå :p
Hans kokar du kaffe inget jävla pulver kaffe nu då, utan Löfbergs lila lite *FBK* kaffe ska vi ha...
Jag undrar vart Frölunda håller hus *ASGARV*

Å Tommy du kan ju ta med dig muggar ja iallafall 1 ljusblå ;o)

Helena kommer med oxå!
& Ronja givet vis...



Hoppsideijsi

// Marie
 
Muggen glömde jag ju naturligtvis men det var väl ingen som trodde nåt annat.
Hur som helst så var det en trevlig träff med korvgrillning och fotograferande.
Kul att träffas!

Detta får vi göra om!
 
Klart vi ska!

Ja muggen kan du behålla,
Jag tror mer jag är i behov av en vägkarta.
Men då behöver jag någon som kan läsa den åt mig oxå... Jobbigt!

Klart vi ska göra om detta!
Alltid lika trevligt är det ju med.

Jag glömde ju vedkubbarna...

Men med ett brinnande intresse & blöta lågskor fixar sig allt!
 
Natt uggla

Ja tidzonen är ju annorlunda ju längre söder ut man kommer vet du väl...

Näää jag var hos en kompis som hade tvätt tid från 20.00 - 07.00 det var oxå en j-a tvätt, sen blev jag sittande vid datorn ju :eek:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.