Annons

Sirap på fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
CandyStore skrev:Någon mer än jag som tycker det går trögt på FS igen?
"The operation timed out when attempting to contact www.fotosidan.se" får jag upp ofta, t.ex. nu när jag skulle förhandsgranska inlägget.
En annan sak som dyker upp med jämna mellanrum verkar vara att den missar att ladda css'en.

Bilagor

• fotosidanfel.jpg
    fotosidanfel.jpg
    29 KB · Visningar: 101
Även jag såg det för någon timme sedan också i firefox, men har inte upplevt någon värstingseghet med detta så som det var med första trafikmätningsproblemet..

CandyStore skrev:
22:03-22:04 "Väntar på www.fotosidan.se..." =/

Enstaka "väntar på Fotosidan" under kortare perioder beror med största sannolikhet på att KOMPLEXA databasfrågor låser upp databasen under en kortare stund. Inte så mycket man kan göra något åt, få system kan dimensioneras för enorma toppar. Komplexa sökfrågor måste få förekomma om man skall kunna söka på allt.

(Clindh kan förklara/förtydliga vilka sql frågor det handlar om)

-Thomas

Bara för att testa, bytte jag webbläsare från Camino för Mac till Safari och har inte stött på några problem med Fotosidans forum. Att ni råkar ut för problem kanske helt enkelt beror på att servern är högt belastad av många som går in och tittar på sidan. Att ladda ner sidor har jag själv haft mest problem av när jag har tittat in på någon dagstidnings hemsida, inte Fotosidan. Det är annonsörer med sega annonser som sänker nerladdningshastigheten på webbsidor, och sådana finns det fler av på dagstidningarnas sidor, inte Fotosidan.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto