Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Singapore

Produkter
(logga in för att koppla)

Boldor

Medlem
Jag åker till Singapore om några veckor. Har du varit där och handlat? Är glad för att höra era tips och erfarenheter.

Mvh Lars Boberg
 
Jag åker till Singapore om några veckor. Har du varit där och handlat? Är glad för att höra era tips och erfarenheter.

Mvh Lars Boberg
Ja, för ett par år sedan. Priserna är lägre men inte så mycket som jag hoppades på. Tokyo och New York är billigare men det hjälper ju knappast dig :)
Prova med Siam square (turistfällvarning) eller Funan gallerian.
För övrigt är Singapore en ganska trevlig, annorlunda stad. Alltid samma klimat och mängder med billig, god mat precis överallt.
 
Jag åker till Singapore om några veckor. Har du varit där och handlat? Är glad för att höra era tips och erfarenheter.

Mvh Lars Boberg

Hej Lars!

Jag var i Singapore i mars 2008, köpte dock ingenting, men jag gick in och kollade i varje fotoaffär jag hittade... kan inte säga att de var någon positiv upplevelse. Jag disskuterade priser på en Canon 40D överallt men på alla ställen förutom 2-3 så blev de arga så fort jag sa att jag inte var säker på om jag skulle köpa den nu eller senare, att jag bara tittade eller vad som hellst, köper man inte så tittar man inte heller, PUNKT. hastigt undan med kameran och den dåliga attityden på. I övrigt var de inte så värst trevliga överlag heller på flera ställen (kanske bara jag som hade otur). Detta gällde speciellt i Siam Square. Priserna var dock helt okej, betydligt billigare än här hemma, men jag sparade ändå allt till Bangkok och fick ännu bättre pris där. Dessutom var de mycket trevligare där och man fick kolla och prova hur mycket som hellst. Om jag minns rätt så var de någonting med skatten i Singapore också, man måste betala 5-10 % direkt i affären och sen så får man tillbaka det när man flyger därifrån, detta gällde enbart om man flyger från singapore, tar man bussen fick man ingen ersättning tillbaka (e dock inte helt säker på hur detta ligger till men kan varra värt att kolla upp). I övrigt en mycket trivsam stad (förutom de skyhöga priserna, förutom på elektronik) köpte t.ex. en singapore sling på Ralph´s Long Bar för ca 16 €!! Ta linbanan över till Sentosa Island, mycket fint ställe med schysst strand och massa olika aktiviteter! Lycka till och trevlig resa!
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.