Annons

Simply Electronics

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag beställde en liten partykamera från SE, en Casio S12.

Den kostade runt 2 300 kr här i Sverige och 1 650 kr inkl frakt från SE. Det tog 8 dagar från beställlning till leverans med DHL.

Till laddaren följde det med en "apparatsladd" med engelsk kontakt, men den var bara att byta ut mot en vanlig, hederlig svensk "apparatsladd".

På det hela taget godkänt. Lite snopet så sänkte flera svenska butiker priset till under 2 000 kr dagen efter min betsällning. Man ska inte gå in och kolla sånt i efterhand :)
 
Garantin

Tänkte beställa hem ett Tamron 28-75 från simply electronics men undrar lite över hur garantin fungerar, Kan man lämna in det här i sverige om det går sönder på garantin?.

Tack i förhand!
Emma
 
Tänkte beställa hem ett Tamron 28-75 från simply electronics men undrar lite över hur garantin fungerar, Kan man lämna in det här i sverige om det går sönder på garantin?.

Tack i förhand!
Emma

Egentligen kan man inte det eftersom dom importerar från Hong Kong och sen säljer vidare. Det är om just tamron har världsgaranti.
 
Nej, ingen tull eller moms läggs på priset. Däremot var det lång leveranstid (1mån) på den produkt jag köpte - en telekonverter. Priset var dock bara 60% av det i Sverige ....
 
Nej, ingen tull eller moms läggs på priset. Däremot var det lång leveranstid (1mån) på den produkt jag köpte - en telekonverter. Priset var dock bara 60% av det i Sverige ....

och jag ska beställa för 35000. kan man lita på att grejerna kommer? inga problem för en polare dock lång lev. tid. Men De kan jag överleva. kommer det till ett utlämningsställe med DHL eller till dörren ?
 
Jag tror nog du kan lita på att grejerna kommer (om du bara har tålamod att vänta). Har för mig att det var DHL och de försökte söka upp mig i hemmet men var inte hemma utan hämtade paketet själv på deras terminal. De erbjöd sig dock att köra hem det till mig på annan tid men jag hade vägarna förbi terminalen.
 
Jag tror nog du kan lita på att grejerna kommer (om du bara har tålamod att vänta). Har för mig att det var DHL och de försökte söka upp mig i hemmet men var inte hemma utan hämtade paketet själv på deras terminal. De erbjöd sig dock att köra hem det till mig på annan tid men jag hade vägarna förbi terminalen.

DÅ var de beställt, körde via Google Checkout. Sen ändrades ju valuta kursen till Pund?? blev plötsligt en tusenlapp mindre? Hur som helst 2740 GBP blev summan. Hoppas den kommer inom några veckor då.
 
DÅ var de beställt, körde via Google Checkout. Sen ändrades ju valuta kursen till Pund?? blev plötsligt en tusenlapp mindre? Hur som helst 2740 GBP blev summan. Hoppas den kommer inom några veckor då.

Hur gick det med beställningen, klarade du dig från tull, moms och tråkigheter som att paketet slarvas bort och måste letas efter i en vecka?
 
Hur gick det med beställningen, klarade du dig från tull, moms och tråkigheter som att paketet slarvas bort och måste letas efter i en vecka?

Allt gick väldigt smidigt, men man får räkna med 2-3veckors lev.tid.
Fick allt som planerat via DHL som jag hämtade ut.

Därimot så har paket från utlandet en tendens att byta kolli ID när de ska åka runt i sverige.
Men efter 1 minut med DHL-support så var de löst.

Allt fungerar toppen, kvitto på en PDF-fil och garanti via dem 1 år.

Ska troligen beställa en gång till snart. då med en laddning speedlite's och annat.
 
simplyelectronics

Hej

Jag köpte ett objektiv därifrån, det kom efter ca 2 veckor.
Allt var felfritt och bra.

MEN det saknades faktura med VAT och VATno. !!!!!
Detta eftersökte jag eftersom det var min firma som köpte objektivet.
Efter daglig kontakt med dem där de har lovat än det ena än det andra och inget händer, då började jag undersöka företaget.
Det ligger i Hong-Kong..........
En lägenhet i Nottingham är ett låst kontor.........
De är inte VAT-registrerade...........
De har en Postbox på Isle of Wight .......

Nu kan ni själva räkna ut varför priserna är så låga.........

Det här är ingen sund konkurrens.
 
Senast ändrad:
Hej

Jag köpte ett objektiv därifrån, det kom efter ca 2 veckor.
Allt var felfritt och bra.

MEN det saknades faktura med VAT och VATno. !!!!!
Detta eftersökte jag eftersom det var min firma som köpte objektivet.
Efter daglig kontakt med dem där de har lovat än det ena än det andra och inget händer, då började jag undersöka företaget.
Det ligger i Hong-Kong..........
En lägenhet i Nottingham är ett låst kontor.........
De är inte VAT-registrerade...........
De har en Postbox på Isle of Wight .......

Nu kan ni själva räkna ut varför priserna är så låga.........

Det här är ingen sund konkurrens.

Som om det är en nyhet att de kör gråimport?
 
Hej

Jag köpte ett objektiv därifrån, det kom efter ca 2 veckor.
Allt var felfritt och bra.

MEN det saknades faktura med VAT och VATno. !!!!!
Detta eftersökte jag eftersom det var min firma som köpte objektivet.
Efter daglig kontakt med dem där de har lovat än det ena än det andra och inget händer, då började jag undersöka företaget.
Det ligger i Hong-Kong..........
En lägenhet i Nottingham är ett låst kontor.........
De är inte VAT-registrerade...........
De har en Postbox på Isle of Wight .......

Nu kan ni själva räkna ut varför priserna är så låga.........

Det här är ingen sund konkurrens.

Satt och funderade på ett paket med 7D, extra batteri, batterigrepp, 16gb sandisk udma, 17-40/4L, 70-200/4L från dem (summa ca 25.000SEK). Men, vid en jämförelse med Cyberphoto blir summan samma (efter jag lyft momsen). Så, det blir nog med garanti tror jag...

Skickas de från England? Annars får man nog sitta o vara orolig för den där räkningen från DHL med moms + tull (mer eller mindre skit i vilket iofs om man inte är privatperson).
 
Normalt köper jag från någon av dom vanliga handlarna här hemma, oftast från Scandinavian Photo. Priserna inklusive skatt, frakt och annat brukar som regel inte vara så mycket lägre på mindre saker att det lönar sig att jaga runt. Men nu la jag just en beställning på ett objektiv jag inte kan få tag i lokalt, så får vi se hur det går. Priset inklusive frakt från Simply Electronics är 4.404 kronor. Cyberphoto, som har i lager, tar 6.995. Då är det lite svårt med principen att handla svenskt ....
 
Även reparationsärende fungerade bra

Jag köpte ett Canon-objektiv på Simply Electronics där fokuseringen pajade 5 dagar före den ettåriga garantin löpte ut. Fyllde i reklamationsformuläret, skickade in och fick tillbaka det reparerat efter ca 40 dagar. Visst tog det tid, men de höll i varjefall vad de lovade.
 
Simply Electronics är utan tvekan den sämsta nätbutik jag handlat från de senaste 13 åren.

Visst har de bra priser, men de är extremt oorganiserade och har felaktiga lagersaldon på hemsidan.

Beställde ett objektiv som fanns i lager från dem. Pengarna drog de direkt. Hemsidan angav att det skulle skickas inom 1-2 dagar. 10 dagar senare hade det fortfarande inte skickats, trots att lagersaldot på hemsidan visade att de sålt 6 stycken under tiden.

Deras kundservice kunde inte ge mig ett leveransdatum, utan hänvisade till en "slight delay" på just min order. När jag efter 12 dagar ville avbeställa ordern så svarade de att de hellre såg att jag inte avbeställde. Fick be dem igen, och då bekräftade de att de skulle avbeställa ordern och betala tillbaka pengarna.

Nu har det gått 11 dagar sedan avbeställningen (och 23 dagar sedan beställningen), och jag har fortfarande inte fått tillbaka några pengar. Mailade dem igen för några dagar sedan, och fick ett nonsens-svar tillbaka om att de mailar en bekräftelse när återbetalningen skett.

Kommer aldrig mer handla hos dem.
 
Jag provade som sagt (ett par inlägg upp) att handla ett objektiv och det gick bra. Det tog visserligen ett par dagar längre än utlovat, och jag är misstänksam mot lagersaldona eftersom dom stickprov på populära produkter som jag tog medan jag väntade inte rörde på sig överhuvudtaget. Jag skulle säga att det kan vara lite av ett lotteri om det blir en snabb leverans, men har man tid att vänta lite så är ju priserna bra i alla fall. Jag kommer inte att handla därifrån nästa gång om det är så att jag har bråttom att få varan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.