Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

simpleviewer

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
Har gjort ett galleri i Simpleviewer men hur ska jag få in det på min hemsida?

När jag gjort galleriet får jag ett xml dokument, ett html dokument och en kod jag ska lägga in nånstans på sidan.. men var?
 
Har gjort ett galleri i Simpleviewer men hur ska jag få in det på min hemsida?

När jag gjort galleriet får jag ett xml dokument, ett html dokument och en kod jag ska lägga in nånstans på sidan.. men var?

alla filer överförs till roten på din websidesplats. viktigt att du har med index.html (då den är den första filen som öppnas när man knappar in din adress.
 
Har one.com själv.
Överför via ett ftp-progran kallad flashfxp men det skall inte betyda nåt för dig, då du lyckats överföra allt dit.

I den bifogade bilden ser du hur mina filer ser ut. Det är ett jalbum-galleri. När du skapar simpleviewer-galleriet så lägg de ju i en mapp. Du bör inte överföra mappen, utan innehållet i den. index-filen måste hamna i ROTEN. kan du ta en skärmdump på hur du ser dina filer efter uppladdning? Vet att one.com har ett eget ftp-program (eller, ja, man kan ladda via kontrollpanelen på hemsidan) men jag vet inte hur den ser ut riktigt, då jag inte använder den.
 

Bilagor

  • index.jpg
    index.jpg
    12.9 KB · Visningar: 252
så här ser min trädstruktur via one.coms filemananger

kolla att adressraden har / (slash) och inget mer. detta betyder att du är i roten.
Så, där du sedan ser filerna, så bör nån fil heta index.htm/ eller html (givetvis så ska alla andra filer också med, samt mapparna med bilderna etc.
 

Bilagor

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    24.4 KB · Visningar: 243
Fast SimpleViewer-galleriet kanske inte ska ligga som förstasidan på Annas hemsida?

Det är förmodligen bättre att skapa en mapp på hemsidan där man lägger alla filer för ett galleri, och sedan länka dit.
 
"Fast SimpleViewer-galleriet kanske inte ska ligga som förstasidan på Annas hemsida?

Det är förmodligen bättre att skapa en mapp på hemsidan där man lägger alla filer för ett galleri, och sedan länka dit."

Säkert.
Dock utgick jag från att ingen annan kodning fanns förutom just simpelviewer-galleriet. ska simpelviewergalleriet inbäddas i en annan sida, ja, då kan ju problemet ligga var som helst.
 
ok nu hittade jag alla mappar som jag ska lägga in på one:s sida.. hur vet jag inte men det är kanske bäst med ftp.. går det överföra hela mappar?
Sen var ska jag lägga in denna koden:

<!--START SIMPLEVIEWER EMBED.-->
<script type="text/javascript" src="svcore/js/simpleviewer.js"></script>
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function () {
SV.simpleviewer.load("sv-container", "100%", "100%", "222222", true );
});
</script>
<div id="sv-container"></div>
<!-- END SIMPLEVIEWER EMBED -->
 
ok nu hittade jag alla mappar som jag ska lägga in på one:s sida.. hur vet jag inte men det är kanske bäst med ftp.. går det överföra hela mappar?
Sen var ska jag lägga in denna koden:

<!--START SIMPLEVIEWER EMBED.-->
<script type="text/javascript" src="svcore/js/simpleviewer.js"></script>
<script type="text/javascript">
jQuery(document).ready(function () {
SV.simpleviewer.load("sv-container", "100%", "100%", "222222", true );
});
</script>
<div id="sv-container"></div>
<!-- END SIMPLEVIEWER EMBED -->

för att vi ska kunna veta var, måste du uppge koden på huvud/startsidan också - dvs, den index.html du skapat själv.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.