Annons

Silverfärg på text i PS Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Viberg

Medlem
Jag skulle vilja lägga in en text med silverfärg i bilder mha PS Elements. Hur får man texten att bli snyggt silvrig???

/Anders
 
Blänk eller färg?

Har du en länk till något exempel av vad du vill uppnå?
 

Bilagor

  • textar.jpg
    textar.jpg
    10.3 KB · Visningar: 292
Åt SILVER? hållet tänkte jag mig! Tanken var att lägga in en liten copy-right med mitt namn på bilder som jag ger bort. Hade dessutom en tanke om att göra om en bild till svart-silver istället för svart-vit. Men det är en annan fråga...
 
Varför inte lägga in din namnteckning på bilden istället om du nu ska ge bort den?
Som mottagare skulle jag uppskatta en personlig namnteckning mer än en copyright och tryckt namn.
Hur silvrig den än må vara.

Har du inte ritbräda så skanna isf in din namnteckning och lägg på, om du inte vill skriva direkt på bilden.
 
Jag har bara lekt lite med layer-styles i photoshop 6... vet inte hur pass avancerade saker man kan göra i elements... men det borde väl finnas med de saker som jag har lagt på.

Outer glow (svart färg)
Bevel (inner bevel)
Satin

Blir rätt ok tycker jag...
 

Bilagor

  • silver.jpg
    silver.jpg
    14 KB · Visningar: 193
ph0tech skrev:
Jag har bara lekt lite med layer-styles i photoshop 6... vet inte hur pass avancerade saker man kan göra i elements... men det borde väl finnas med de saker som jag har lagt på.

Outer glow (svart färg)
Bevel (inner bevel)
Satin

Blir rätt ok tycker jag...
Mycket snyggt men exemplet ser definitivt mera ut som tenn (vilket jag personligen tycker är vackrare) än silver.
Us
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.