Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Signatur på fotot

Produkter
(logga in för att koppla)

Robpet

Ny medlem
Hallå!
Jag undrar hur jag ska göra för att signera eller märka mina foton så det syns att det är mina?

/robpet

Prova att sök i forumet efter vattenmärkning, signatur, copyright, bildstöld och liknande.

Finns massor att läsa om det om man söker.

Jag hittade ett enkelt och gratis program för ett tag sedan, FastStone Photo Resizer från http://www.faststone.org/index.htm

Plättlätt att lägga texter, stämplar/logos, ramar, ändra storlek och mycke mer på stora batcher med ett par musklick bara.

Vattenmärke

Dessa tre alternativ använder jag mig av:

1. När jag bloggar och lägger med en bild så finns det med en funktion i Windows Live Writer som lägger på en vattenstämpel på bilden om man vill.

2. Finns i Adobe Photoshop Lightroom när man exporterar, gör utskrifter m.m. Inte så rolig men möjligheten finns.

3. Denna använder jag mest. Jag har gjort en egen pensel i Photoshop. Hur man gör står beskrivet i Scott Kelbys bok om Adobe Photoshop CS3. CS4 vet jag inte - den boken har jag inte.

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar