Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigmas nya objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Sigma har väl haft "OS" några år på sitt 80-400:a!!? Bra i och för sig om det kommer på flera av deras gluggar :)

Sen tror jag tvärtom mot dig....detta styrker väl Canon i beslutet att INTE ha bildstabilisering i husen. Det finns ju nu ännu mer objektiv med inbyggd stabilisering att välja bland :)

mvh / Matti

matti skrev:
Sigma har väl haft "OS" några år på sitt 80-400:a!!? Bra i och för sig om det kommer på flera av deras gluggar :)

Sen tror jag tvärtom mot dig....detta styrker väl Canon i beslutet att INTE ha bildstabilisering i husen. Det finns ju nu ännu mer objektiv med inbyggd stabilisering att välja bland :)
Jo, jag vet att ett OS objektiv från Sigma har funnits ett tag. Dock trodde jag att de övergav idén om OS i objektiv för att det inte dykt upp något nytt på länge. Men nu kanske börjar det röra på sig.

Jag kan hålla med om att det kan tyda på att inga planer finns hos de stora att implementera VR/IS i sina hus. Inte just nu i alla fall. Men på sikt om tredjepartstillverkarna kommer med tillräckligt mycket OS-optik förlorar NoC sin konkurrensfördel med bildstabilisering i objektiv och då blir det ingen vits för de att inte ha VR/IS i husen.

För mig spelar det ingen roll om VR/IS kommer med i hus eller objektiv så länge det inte påverkar objektiv-/huspriset och så länge det finns konkurrens mellan tillverkarna.

Någon som vet vad ett Sigma 18-200/3,5-6,3 DC OS, dvs med bildstabilisering kommer att kosta?

Man kanske skall beställa ett sådant i stället för Nikon 18-200 VR som aldrig tycks komma. Hoppas bara Sigma har bättre leveranstider.....

Ruggigt nyfiken.

Mmmm...är själv väldigt intresserad. Ett Nikonobjektiv får ju bli en "efter jul" present som jag förstått det i så fall. Någon som sett ett pris i dollars?

/Fredrik

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar