ANNONS
Annons

Sigmaoptik tillsammans md 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

daz

Aktiv medlem
Jag har 2st gamla sigmaobjektiv som jag fick med när jag köpte min EOS 500n. Nu är det så att jag testat dom på 2st olika 10D.. På ena funkade dom, men på den andra fungerar dom bara i porträttläge, inte i programläge.

Nån mer som varit med om detta problem, och eventuellt har en lösning på detta?

Jag har hört nått rykte om att Sigma tog tillbaks objektiven som strulade med 10D och fixade dom. Men jag har inte fått det bekräftat nånstans... Låter nästan för bra för att va sant..

Nej det stämmer, du kan gå till din närmaste Expert-butik så hjälper dom dig, eller gå direkt till Zi(e)ger som sköter Sigmas service..

Sök på forumet så hittar du kontaktinformation till dem..

aah.. va skönt.. då slipper jag investera allt för mycke direkt.. Det räcker ju med kameran för tillfället... + ny blixt... om nu sigma inte fixar den gratis oxå..hmm kanske skulle ta mig ett snack med dom...

mitt sigma är just nu på väg till japan. på zieger
sa dom att det var kretskortet som måste ändras/uppgraderas. normalt görs det i sverige men
med min vanliga otur var de tvugna att skicka iväg det.

prata med dem, som patrik säger är det inte alla
som det funkar på.

thomas

Rocky skrev:
prata med dem, som patrik säger är det inte alla som det funkar på.

Jo jag pratade med Bengt (VD) på zieger idag Får svar imorgon om mina funkar, eller måste uppgraderas å om dom kan göra det här i Sverige eller i japan... Hoppas på det första, då jag slipper vänta så länge på att få använda härligheten :)

det är nästan 2 veckor sedan jag skickade mitt.
väntar med spänning.

hoppas att det löser sig för dig.

thomas

Jag har nu fått svar från zieger om mina objektiv..

Dom skriver så här:

100-300 är tyvärr för gammalt att bygga om
28-80 med S/N 1123598 ska fungera som det är med Canon 10D
EF-430 går ej att bygga om. Det finns idag en blixt som heter EF500DG.

Så lite positivt va det iaf... får se mig om efter ett alternativ till mitt 100-300

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar