ANNONS
Annons

Sigma: Vs: Nikon:

Produkter
(logga in för att koppla)

PerraSw

Medlem
Tack för tidigare svar !!
En ny fråga...till nån mer kunnig än mig själv ->
är det att rekomendera ett nytt objektiv av typ -> Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II för 2275:- isf, ett beg,Nikon 70-300/4-5,6D ED från -98 för 1700:- ?? (man vill ju inte göra en dålig affär) // jag använder mig av en Nikon D70.
// Tack ....Perra.

Skulle nog välja Nikkor där faktiskt, även om inget av dom är någon riktig höjdare, men det finns ju i princip inga riktigt bra zoomar under 4-5 tusen begagnat i bästa fall.

Du skulle ju kunna kolla efter första modellen av Nikkor 80-200 2.8 med skjutzoom. Den KAN man hitta billigare än 4k. Kolla på blocket.se och här på fotosidans annonser!

Dom är ofta lite skamfilade, och zoomen åker ut om du lutar den nedåt på ett slitet ex, men så länge glaset inte är skadat är dom skärpemässigt MYCKET bättre de zoomar du nämnde ovan, och inte alls lika plastiga.

Beror ju på din budget förstås; det blir ju genast mer pengar... Om du ändå satsar på 70-300-zooman ska du definitivt pruta ned den lite, har sett såna gå för bara lite drygt tusenlappen.

Happy hunting!
/R

Oftast bättre att köpa en beg originaloptik än ny med piratfattning. Beg optik med piratfattning kan vara ett kap i bland.

En risk att handla beg! Man kan vinna eller förlora. 1700kr låter lite för mycket om det nu inte är nästan oanvänt.

D70 vet jag tyvärr inte mycket om. Men original Nikkor optik med D-chip ska ju funka fullt ut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar