Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Fiddix

Medlem
Hej!

Någon som vet eller har någon erfarenhet av följande objektiv?

Sigma 135-400mm 4.5-5.6 Aspherical Refapo

Sigma 170-500mm f/5-6.3 Aspherical RF APO

Är det nått att ha? Ser man till priset så verkar det inte så, rätta mig om jag har fel.

Båda är OK på kortare brännvidder men tappar rejält vid de längre brännvidderna. De är enligt mitt tycke inget alternativ till ett riktigt fast 400 eller 500. Nya Sigma 50-500 verkar betydligt bättre på 400/500-läget än de äldre zoomarna.

Hej Fredrik

Satsa på ett Sigma EX 50-500 4-6,3 Topptestat i Foto bl.a där dom oxå jämför med de två andra zoomarna som låg långt efter EX-zoomen.Titta under köpa/radannonser här på fotosidan där säljer jag en 50-500 med canonfatt.i absolut nyskick.
Tommy Lundberg

sigma

hej link du skriver att sigmas 50-500 är okey har funderat på ett sånt tillsammans med deras 2.0 converter till minolta,af någon som vet om det är en bra kombination eller inte ha en skön sommar alla om ingen svarar..... krister.p.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar