Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma objektiv
- Trådstartare theline
- Start datum
mikael.b.roos
Aktiv medlem
NÅgon som har erfarenhet av Sigma AF 70-300/4-5,6?
Att du bör investera i nåt ljusstarkare eller nåt med fast bländare! behöver du så mycket som 300 mm och mer finns ju andra alternativ i kanske fasta objektiv.. Ett EF 70-200 f4 L är inte alls dyrt och du får SÅ MYCKET mer för pengarna!
zyknos
Aktiv medlem
NÅgon som har erfarenhet av Sigma AF 70-300/4-5,6?
Är väl ett billigt alternativ, man får väl vad man betalar för, men någonstans måste man börja!
Jag har ett med OS, ganska bra, har ingen större erfarenhet med teleobjektiv, så kan inte jämföra, kostar ju typ 3500 kr med OS, fungerar bra för mig!
afe
Aktiv medlem
Det finns några olika varianter av det objektivet har jag för mig, och den allmäna uppfattningen verkar vara att ingen av dem är speciellt bra. Jag har dock ingen egen erfarenhet av någon av dem.
Mikaels förslag med 70-200 f/4 L är garanterat betydligt bättre, och inte speciellt dyrt (och är nog bättre också med en 1,4x teleconverter för att få upp den till nästan samma brännvidd). Det är dock förstås dyrare än Sigmat.
Mikaels förslag med 70-200 f/4 L är garanterat betydligt bättre, och inte speciellt dyrt (och är nog bättre också med en 1,4x teleconverter för att få upp den till nästan samma brännvidd). Det är dock förstås dyrare än Sigmat.
J O Härnström
Aktiv medlem
Den finns i många varianter.
Köper man begagnat ska man se till att det är APO-varianten.
Den senaste modellen med OS stabilisering är den bästa.
Den är ganska bra.
Svagheten hos budgetzoomar i klassen 70-300/4-5,6 är de är ganska oskarpa i ändläget 300mm.
Sigmas objektiv som har HSM-motor för fokusering är betydligt snabbare än de som är utan.
Köper man begagnat ska man se till att det är APO-varianten.
Den senaste modellen med OS stabilisering är den bästa.
Den är ganska bra.
Svagheten hos budgetzoomar i klassen 70-300/4-5,6 är de är ganska oskarpa i ändläget 300mm.
Sigmas objektiv som har HSM-motor för fokusering är betydligt snabbare än de som är utan.