ANNONS
Annons

Sigma objektiv (endast ett års garant)?

Produkter
(logga in för att koppla)

Agic

Ny medlem
Hej

Jag funderar på att köpa ett bättre objektiv till min Canon EOS 600D.

Valet står mellan:
* Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF
* Sigma 17-50/2,8 EX DC OS HSM
* Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM Macro

Jag hade precis uteslutit Tamron när jag insåg att Sigma endast ger ett års garanti i Sverige. Jämför man med Tamron (5 år) så är det ju mycket sämre.

Är Sigma så mycket sämre att de inte vågar ge längre garanti eller vad handlar det om?
Någon som vet om fokusfel täcks av garantin och av den treåriga reklamationsrätten?

/AC

Hej

Valet står mellan:

Jag hade precis uteslutit Tamron när jag insåg att Sigma endast ger ett års garanti i Sverige. Jämför man med Tamron (5 år) så är det ju mycket sämre.

Är Sigma så mycket sämre att de inte vågar ge längre garanti eller vad handlar det om?
Någon som vet om fokusfel täcks av garantin och av den treåriga reklamationsrätten?

/AC

Enligt Tamron täcks fokusfel av garantin. Fick själv mail om det gällande min 70-300 Di VC USD glugg. Äger även Tamrons 17-50/2,8 modell och tycker den är galant för nattfoto.

Hej

Valet står mellan:

Jag hade precis uteslutit Tamron när jag insåg att Sigma
endast ger ett års garanti i Sverige. Jämför man med Tamron (5 år) så är det ju mycket sämre.

/AC

Japanfoto och fotokungen ger 5 år garanti på Sigma objektiv.

Rajala också...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar