Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SIgma FT-objektiv till mFT-hus?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har surfat runt och försökt bli klok på om den Sigmalinser jag har (105/2,8 och 18-50/2,8) till min E-620 skulle fungera på mikroFT-hus...

Visst finns det adaptrar som löser det mekaniska men på åtminstone ett forum har jag hitta uppgifter om ata autofokuseringen inte fungerar med dessa objektiv.

Blir inte klok på om det fungerar dåligt eller inte alls. Det verkar vara något med konrtas-AF som ställer till det.

Någon som testa ett av dessa objektiv på en OM-D eller Plankasånic??

Jag har en OM-D och hade en massa FT-gluggar, t ex Sigma 30/1.4 som jag provade på OM-D'n. Det funkade men var inte så bra som på E-3'an där jag brukade använda den. Bildkvaliteten var ju kanon men AF var långsamt, att jämföras med 12-60'n som jag också hade där den faktiskt AF'ade rätt fort på OM-D'n. Om du inte är så kinkig så kan du testa :) annars kanske bättre å spara till ett riktigt mFT-objektiv om du tror du behöver just den brännvidden/osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar