ANNONS
Annons

Sigma EX 70-200/2,8 II APO HSM DG Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

C_J

Medlem
Fick idag mitt nya optik till min Nikon kamera och ser att det helt saknar knappen för omkoppling från AF till M? Knappen finns på alla bilder av optiken som jag hittar på nätet och även i bruksanvisningen som följde med. Kan någon säga vilken variant av optik jag fått och om det egentligen har någon betydelse, omkopplaren finns ju ändå på huset.

MVH
Christer

Fick idag mitt nya optik till min Nikon kamera och ser att det helt saknar knappen för omkoppling från AF till M? Knappen finns på alla bilder av optiken som jag hittar på nätet och även i bruksanvisningen som följde med. Kan någon säga vilken variant av optik jag fått och om det egentligen har någon betydelse, omkopplaren finns ju ändå på huset.

MVH
Christer

Den omkopplaren finns inte på Sigma-objektiv med Nikon-fattning. Det är samma sak på mitt 10-20; knappen saknas trots att den finns med på bilderna i manualen.

http://digitalphotographer.com.ph/forum/showthread.php?p=546116

Tack....

Jag misstänkte att det kunde vara så, men det är skönt att fått det bekräftat. Märkligt att dom inte har påpekat detta i manualen.

MVH
Christer

Inget bak eller framfokus för min del. Men precis som med andra objektiv kan man missa fokus om man slarvar med fokuspunkten.
Storleken på objektivet gör att man behöver viss tillvänjning. Det är skönt att man har kitobjektivet 50-200 kvar för mindre krävande jobb för att släpa på nästan 3 kg kamera känns lite överkurs till vardags.

lm

Skönt att höra. Köpte mig en D90 för en vecka sen med 18-55mm och 55-200mm, planerat ihop en lista med objektiv att skaffa och det blir nog sigmas 70-200 istället för tamrons och spara telet jag köpt för dagar man vill vara lätt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar