AnnSofieH
Medlem
Jag är på jakt efter ett makroobjektiv med ett bra arbetsavstånd och har därför funderat på Sigma EX 150/2,8 DG HSM ett tag. Enligt prisjakt är bästa pris 5990:- för närvarande. Det som får mig att tveka är att objektivet snart kommer att komma med bildstabilisering. Frågan är vad som händer med priset på det gamla då? och vad som kommer att skilja i pris mellan dem? Är det någon som har erfarenhet av vad som brukar hända när det släpps nya modeller? Är det helt fel tid att slå till på något nu? Kommer det nya att bli mycket dyrare?
Jag förstår förstås att ingen kan svara exakt vad som kommer att hända, men jag tänkte om någon har några kvalificerade gissningar utifrån vad som brukar hända. Ett köp av en sådan glugg är en stor investering för mig och jag vill förstås inte göra bort mig.
Jag förstår förstås att ingen kan svara exakt vad som kommer att hända, men jag tänkte om någon har några kvalificerade gissningar utifrån vad som brukar hända. Ett köp av en sådan glugg är en stor investering för mig och jag vill förstås inte göra bort mig.