Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma EX 150/2,8 DG (OS) HSM Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

AnnSofieH

Medlem
Jag är på jakt efter ett makroobjektiv med ett bra arbetsavstånd och har därför funderat på Sigma EX 150/2,8 DG HSM ett tag. Enligt prisjakt är bästa pris 5990:- för närvarande. Det som får mig att tveka är att objektivet snart kommer att komma med bildstabilisering. Frågan är vad som händer med priset på det gamla då? och vad som kommer att skilja i pris mellan dem? Är det någon som har erfarenhet av vad som brukar hända när det släpps nya modeller? Är det helt fel tid att slå till på något nu? Kommer det nya att bli mycket dyrare?

Jag förstår förstås att ingen kan svara exakt vad som kommer att hända, men jag tänkte om någon har några kvalificerade gissningar utifrån vad som brukar hända. Ett köp av en sådan glugg är en stor investering för mig och jag vill förstås inte göra bort mig.

5990kr (komplett, inwarehouse etc.) är bra pris på 150 Macro även efter att den nya lanseras. Du kan även köpa den beg för 5000kr här, kanske med prutmån http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=141903

Nya 150 med OS kommer förstås att bli ett grymt objektiv som är otroligt användbart även som tele med f/2.8 och OS. Priset när nog bli 8-9K skulle jag tro. Nedan MTF, först utan OS sedan med OS.

Bilagor

• MTF Sigma 150.jpg
    MTF Sigma 150.jpg
    25.8 KB · Visningar: 209
  • MTF Sigma 150 OS .jpg
    MTF Sigma 150 OS .jpg
    69.8 KB · Visningar: 208
Senast ändrad:
Tack för svaret! :) Ja, 5990:- känns som ett helt okej pris. Begagnatannonsen har jag sett men det känns inte som att tusen kronors rabatt gör tillräckligt stor skillnad. Då köper jag hellre helt nytt med garanti och vetskapen om att det är nytt. Min farhåga är främst att jag ska ångra mig om jag slår till nu och sedan reas den ännu mer sedan, det skulle kännas lite tråkigt, eller att den nya inte är så jättemycket dyrare. Men du har säkert rätt, den landar förmodligen på några tusenlappar mer och då börjar det bli väldigt mycket pengar helt plötsligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar