Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma EX 150/2,8 DG APO Macro som tele
- Trådstartare mighty mattis
- Start datum
CLP
Avslutat medlemskap
Blev inte mycket till detaljtest, men det syns att Sigman trotts sitt pris hänger på rätt bra. Är jättenöjd med Sigman, bara finishen på gluggen som är lite ömtäligare än originaloptikerna.
Ser lite ut som motljusskyddet inte riktigt satt rätt på Sigman...
Inledningsbilden med de tre gluggarna tog jag med Sigma EX 50/1,4 DG HSM, också den en vansinnigt trevlig glugg.
Skulle kunna tänka mig 70/2.8 Macrot från Sigma, men i det segmentet lockar Zeiss 50 eller 100/2.0 Macrona.
Ser lite ut som motljusskyddet inte riktigt satt rätt på Sigman...
Inledningsbilden med de tre gluggarna tog jag med Sigma EX 50/1,4 DG HSM, också den en vansinnigt trevlig glugg.
Skulle kunna tänka mig 70/2.8 Macrot från Sigma, men i det segmentet lockar Zeiss 50 eller 100/2.0 Macrona.
anbo Dalai
Ny medlem
Jag är sugen på den i rubriken nämnda gluggen, men jag har några frågor om hur den funkar som vanligt tele, har för övrigt bara hört gott om gluggens macroegenskaper?
Jag kör med 4/3 och då blir det ett riktigt ljusstarkt tele för under 7000 kr vilket verkar vara ett alternativ till de dyrare ljusstarka telezoomarna från sigma och olympus. Men som sagt hur funkar gluggen som vanligt tele? Hur är AF,har hört en del om att den skall vara ganska slö? Verkar finnas två limit lägen så att af inte behöver söka så mycket. Hoppas att min fråga inte är för diffus.tacksam för synpunkter
Jag har haft gluggen ett tag och använt den som tele när jag inte velat eller kunnat få plats med Sigmas 70-200. Har ibland tagit med 2x convertern också. (Nej det är inte så stor storleksskillnad egentligen).
150/2,8 fungerar väldigt bra som tele och resultatet är ju precis lika bra som andra telegluggar, även om autofokusen bara är normalsnabb och inte som på dedikerade telegluggar. Det är ett väldigt bra alternativ och du kan säker få loss en beg till bra pris. Köpte min för 2 år sedan beg för 4500 kr. Satsa gärna på en 2x converter också.
mighty mattis
Aktiv medlem
Tack så mycket för all input angående sigma 150 2.8 dg apo macro. Det verkar vara en bra glugg men jag har valt att satsa på olympus zuiko digital 40-150 3.5 - 4.5 istället. Det som avgjorde var flexbiliteten och det billig priset i förhållande till sigmat(som förvisso är lite ljusstarkare. Men i framtiden är det nog inte omöjligt att jag köper sigmat.