Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma EX 10-20 DC HSM
- Trådstartare Vandraren
- Start datum
fhe
Aktiv medlem
Alternativet hade väl varit att främre linsen stack ut utanför kameran och då hade det inte varit helt trivialt att få på filter och linsskydd (dessutom hade den varit mer utsatt).Vandraren skrev:
Ljusöppningen är 45mm, men filtergängan 77mm...?
Runt ljusöppning är en räfflad nästan plan yta ut till 77mm, varför ser konstruktionen ut så?
Att den blev 77mm beror nog mest på att en mindre diameter hade skymt sikten för linsen, inte minst när man sätter på motljusskydd och/eller ett filter.
Gissar jag. Är skitnöjd med mitt exemplar, hoppas du får lika mycket användning av ditt.
Vandraren
Aktiv medlem
Re: Re: Sigma EX 10-20 DC HSM
Men då är jag med serru...det handlar alltså om att få plats med en tillräckligt konvex lins.
Tror att jag kommr att bli busnöjd, testade lite inomhus igår kväll, den är ju nästan löjligt skarp och kvalitetskänslan är enorm.
/H
fhe skrev:
Alternativet hade väl varit att främre linsen stack ut utanför kameran och då hade det inte varit helt trivialt att få på filter och linsskydd (dessutom hade den varit mer utsatt).
Att den blev 77mm beror nog mest på att en mindre diameter hade skymt sikten för linsen, inte minst när man sätter på motljusskydd och/eller ett filter.
Gissar jag. Är skitnöjd med mitt exemplar, hoppas du får lika mycket användning av ditt.
Men då är jag med serru...det handlar alltså om att få plats med en tillräckligt konvex lins.
Tror att jag kommr att bli busnöjd, testade lite inomhus igår kväll, den är ju nästan löjligt skarp och kvalitetskänslan är enorm.
/H