Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma EF-500 DG Super II + PW + D40X? HJÄLP

Produkter
(logga in för att koppla)

aeriksson91

Medlem
Hejsan!

Har precis varit och hämtat ut mina nya grejer till kameran! Det är en D40X.

Grejerna jag köpte var en Sigma EF-500 DG Super II & 2st Pocketwizards PLUS II samt en PC1 kabel.

Tanken bakom detta är då att jag ska kunna ha blixten som slavblixt på långt avstånd (PWs jobb) men nu när jag skulle leta efter uttaget på blixten (så jag kan koppla ihop den med den ena PW) men jag hittar inget uttag på blixten? Och sen är jag osäker på om det är rätt kabel?

Tacksam för svar // ae
 
Har varken PW eller Sigma blixt själv men jag har googlat lite och de verkar inte ha någon sync-ingång alls...

som jag fattat det kan de bara funka som slavblixtar om du antingen har blixten monterad på kameran och ställer in allt där sen tar av blixten och sen triggar den med kamerans inbyggda blixt.

Alternativt har två Sigmor så kan en styras av den som sitter på kameran.

Men som sagt, har inte grejerna själv, bara skummat lite info från nätet.

Använder själv en D200 med Nikons SB-800 blixt och den går att styra helt remote med kamerans inbyggda blixt eller med en slavsync kabel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.