Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma EF-500 DG ST eller DG Super
- Trådstartare Albwah
- Start datum
2L8
Avslutat medlemskap
Jag äger en DG super!
Surfa in på cyberphoto och jämför prudukterna!
Vad jag förstår så kan man jämföra DG super med canons Speedlite 580EX!
Jag har för mig att sigman har ett par funktioner som inte canonblixten har.
Största skillnaden/nackdelen mellan sigma ST och DG super är att STn kan du inte vrida blixthuvudet i alla ledder. Sen har den inte lika många manuella inställningar som DG super!
Surfa in på cyberphoto och jämför prudukterna!
Vad jag förstår så kan man jämföra DG super med canons Speedlite 580EX!
Jag har för mig att sigman har ett par funktioner som inte canonblixten har.
Största skillnaden/nackdelen mellan sigma ST och DG super är att STn kan du inte vrida blixthuvudet i alla ledder. Sen har den inte lika många manuella inställningar som DG super!
Canon1022
Aktiv medlem
.
http://www.sigmaphoto.com/flashes/flashes_flashes_details.asp?id=3257&navigator=1
Super-modellen har en uppsjö av ytterligare funktioner, bland annat:
Slavstyrning och mottagning med TTL
Slavstyrning och mottagning utan TTL
Stroboskopfunktion
Modelleringsljus
Höghastighetssynkronisering
Synkronisering på andra slutarridån
Frågan är om man behöver detta
EF-500 DG ST fick hyfsat betyg ,inte så många fineser och ganska stor
Digitalfoto 10 2006
Billigare här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=79673
http://www.sigmaphoto.com/flashes/flashes_flashes_details.asp?id=3257&navigator=1
Super-modellen har en uppsjö av ytterligare funktioner, bland annat:
Slavstyrning och mottagning med TTL
Slavstyrning och mottagning utan TTL
Stroboskopfunktion
Modelleringsljus
Höghastighetssynkronisering
Synkronisering på andra slutarridån
Frågan är om man behöver detta
EF-500 DG ST fick hyfsat betyg ,inte så många fineser och ganska stor
Digitalfoto 10 2006
Billigare här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=79673
johanni
Aktiv medlem
Själv köpte jsg nyligen en Super. Övervägde inte det billiagre allternativet pga av avsaknaden av funktioner, Speciellt Höghastighetssynk och Synk på 2a ridån känns som saker man kanske vill använda så småningom. Tycker du ska köpa lite för framtiden också, även om du just nu kanske mest tror du ska använda blixten till innomhusfoto tror jag snabbt detta kan ändras när du ser hur användbart den kan vara i andra situationer (så var det iaf för mig).
Tycker dock du ska titta närmare på Speedlite 430EX. Äger själv Pentax, så jag har inte någon egen erfarenhet av den, men av det jag har sett så känns den mycket gedigen.Känns 400 extra för mycket, så tror jag dock inte du blir misnöjd med DG super heller.
Oavsett vilket, så glöm inte köpa till en Omnibounce.
Johan
Tycker dock du ska titta närmare på Speedlite 430EX. Äger själv Pentax, så jag har inte någon egen erfarenhet av den, men av det jag har sett så känns den mycket gedigen.Känns 400 extra för mycket, så tror jag dock inte du blir misnöjd med DG super heller.
Oavsett vilket, så glöm inte köpa till en Omnibounce.
Johan
itchiban
Avslutat medlemskap
Jag har köpt två stycken av super varianten. Extrafunktioner är kul att ha vid många tillfällen t.ex. highspeed sync är trevligt då man vill fota med blixt och ändå vill ha högre slutartid än 1/200 (vilket är högsta sync på min 350D), optiskt slavläge har fått mig att testa på "studio" fotografering vilket är superkul (i alla fall för mig som far i huset, vet ej om mina barn & sambo tycker det är lika kul).
Har du flera av samma eller kombinerar den med Canons ex blixtar så kan man använda flera blixtar samtidigt och ändå ha automatiken kvar. Denna funktion är jag dock besviken på, den vill sällan göra som jag vill, riktar man båda blixarna rakt på fungerar det bra men om man vill rikta ena blixten rakt på och studsa den andra mot t.ex. taket så är det jättesvårt att få automatiken att göra som jag vill. Om det är jag eller blixtarna som gör fel vet jag inte så jag antar att det är jag...
Om dessa funktioner är viktiga för dig vet bara du men jag har då utvecklats i mitt fotograferande tack vare dem.
Om du vill ha super varianten för i stort sett samma pris som ST varianten så har jag en av mina till salu då jag vill ha kvar en och komplimera med studio blixtar istället.
Har du flera av samma eller kombinerar den med Canons ex blixtar så kan man använda flera blixtar samtidigt och ändå ha automatiken kvar. Denna funktion är jag dock besviken på, den vill sällan göra som jag vill, riktar man båda blixarna rakt på fungerar det bra men om man vill rikta ena blixten rakt på och studsa den andra mot t.ex. taket så är det jättesvårt att få automatiken att göra som jag vill. Om det är jag eller blixtarna som gör fel vet jag inte så jag antar att det är jag...
Om dessa funktioner är viktiga för dig vet bara du men jag har då utvecklats i mitt fotograferande tack vare dem.
Om du vill ha super varianten för i stort sett samma pris som ST varianten så har jag en av mina till salu då jag vill ha kvar en och komplimera med studio blixtar istället.