Annons

Sigma blixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Sorry

Kul att det fungerar!, har dock några frågor...

Anddje skrev:
Körde Sigman i Master-läge och studioblixtarna som slavblixtar, funkade, enda problemet var det krångliga att ha blixten på och att det blir mer ljus.

Kan Du inte begränsa EF-500 i masterläge? På KM 5600HS(D) kan man ställa in en tillåten maxeffekt.

Jag är lite nyfiken, Dina sudioblixtar laddas ju upp snabbt, är det kanske så att de blixtrar flera gånger? 1 gång för förblixten och en gång för huvudblixten?

Kan Du göra samma sak om Du använder den inbyggda blixten på D5D? D.v.s tända studioblixtarna.

D5D är ju inte direkt en optimal studiokamera, ingen PC, inget V-Grepp och man kan inte fota direkt in i datorn.

msundberg: Jag har Sigma EF-500 Super DG, den funkar perfekt.

/Jörgen

jorgen.hubner skrev:
Kul att det fungerar!, har dock några frågor...

Kan Du inte begränsa EF-500 i masterläge? På KM 5600HS(D) kan man ställa in en tillåten maxeffekt.

Jag är lite nyfiken, Dina sudioblixtar laddas ju upp snabbt, är det kanske så att de blixtrar flera gånger? 1 gång för förblixten och en gång för huvudblixten?

Kan Du göra samma sak om Du använder den inbyggda blixten på D5D? D.v.s tända studioblixtarna.

/Jörgen

Vet inte om jag kan begränsa den, men det borde nog stå i manualen.

Blixtarna gick inte av två gånger, dels är dom för långsamma för det och dels så piper dom när dom har laddat upp, så man hade märkt det.

Har inte testat med inbyggda blixten.

Jag har inga studioblixtar utan det var en hyrd studio, så har inga möjligheter att testa igen tyvärr.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar