philip svensson
Aktiv medlem
Jag skrev i ett gammalt foruminlägg men fick inget svar.
och alla härliga forummänniskor här brukar ju vara så jätte snabba på att svara
jag tänkte också köpa en blixt till km5d... kollade på scandinavianphoto på deras sigma blixtar...
det finns ju två sorter... en ef 500 DG ST som kostar 1.500 kr...
sedan finns det en sigma ef 500 DG Super II som kostar 2. 500...
vad jag kan läsa mig till klarar båda hss (high speed sync) det är nästan det viktigaste för mig, vill att blixten ska klara 1/4000 sekund. dessutom så går båda att rikta upp ned och åt sidan, båda verkar klara att ta kort på upp emot 50 meter! förstår inte hur det ska gå?
Sedan undrar jag också om någon av dem klarar att köra trådlöst...?
men har någon nån er någon erfarenhet av den billigare varianten om den klarar allt detta och varför den ena är 1000 kr dyrare? och vad rekomenderar ni att jag köper?
och alla härliga forummänniskor här brukar ju vara så jätte snabba på att svara
jag tänkte också köpa en blixt till km5d... kollade på scandinavianphoto på deras sigma blixtar...
det finns ju två sorter... en ef 500 DG ST som kostar 1.500 kr...
sedan finns det en sigma ef 500 DG Super II som kostar 2. 500...
vad jag kan läsa mig till klarar båda hss (high speed sync) det är nästan det viktigaste för mig, vill att blixten ska klara 1/4000 sekund. dessutom så går båda att rikta upp ned och åt sidan, båda verkar klara att ta kort på upp emot 50 meter! förstår inte hur det ska gå?
Sedan undrar jag också om någon av dem klarar att köra trådlöst...?
men har någon nån er någon erfarenhet av den billigare varianten om den klarar allt detta och varför den ena är 1000 kr dyrare? och vad rekomenderar ni att jag köper?