Annons

Sigma AF 70-300/4-5,6 dg apo zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyah

Aktiv medlem
skulle vara intressant o se vad folk har o säga om det...

nu har man sett lite recensioner här på sidan men jag skulle vilja se lite bilder från nån som använt det och fotat i olika samanhang..man har vart sugen på en zoom ett tag så man har lagt en beställning på det..

man hoppas man inte gjort bort sig..vet att det inte är ljuststarkaste..men jag har inte ekonomin för nått dyrare plus jag är inte jätte krävande än på hur bilderna blir..har bar enså länge endast 18-70 kitobjektivet till min D70s så..

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=793546

Hur många bilder vill du se? Har du sökt här på fotosidan men vill ha större bilder?

Jag har gjort en jämförelse mellan en äldre variant av snikmodellen utan apokromatiska linsellement och ett Canon EF 70-200 f/4 med Sigmas 1.4x teleconverter som du kan hitta här . Jämförelsen är knappast rättvis då det handlar om mångdubbelt dyrare optik men ändå rätt intressant.

I prisklassen du är intresserad av har jag svårt att tänka mig något bättre alternativ, möjligen lika bra.

Det man vill ha fram är väl lite mer öppet vad folk tycker om objektivet o har erfarnheter av det...man läser recensioner..Men det känns så krystat på nått sett..

Här kan man ha lite mer öppen dialog om det hela...

Sen per...hur lyckas du få fram bara bilder med endast det objektivet?
Har kollat runt lite bara med folk som har objektivet..men aldrig riktigt hittat bilder med bara det endast..är väl lite efter med att förstå hur sidan funkar än elr nåt.
Kenneth..tack för lite svar iaf,,,alltid kul o få läsa lite om olika objektiv.vet bara att 18-70 är tillräckligt jämt..

har väl startat upp den här tråden lite av en anledning eftersom ingen annan har gjort det.kul och hjälpa andra att kunna se hur visa objektiv är osv..tack vare länkar o goda kunskaper hos er foto folk..

Man är inte inne i allt än...hursom helst så lär man sig så länge man lever..

I menyn har du "bilder" och under den finns "sök bilder" och sen "sökformulär". Långt ner på den sidan kan du fylla i "utrustning". En mycket trevlig funktion när man vill se vad folk åstadkommit med någon speciell pryl.

Själv har jag som sagt använt snikvarianten både länge och väl på mitt analoga hus och i viss utsträckning på det digitala också, men det är av äldre modell och kameran kan inte blända ner det. En känd bugg i kommunikationen mellan äldre Sigma-objektiv och Canon-hus. Hur som helst trivs jag rätt bra med det och har aldrig ångrat köpet, även om det så klart inte direkt är i klass mitt nya objektiv för 7 lakan. Det blir lite som att jämföra en gammal 240 med en ny e-klass Merca. Därmed inte sagt att 240:n är dålig.

Det enda som är negativt med mitt objektiv är att drivremmen till fokus-motorn slackar efter ett år eller två och behöver bytas, visserligen ett tio-minuters jobb med en ny rem för någon tia men ändå lite störande. Jag vet inte om de nya objektiven är bättre konstruerade eller har en annan rem men det kan ju vara bra att känna till att det inte är så allvarligt om autofokusen lägger av efter något år.

Ja där ser man...
Man har inte vart uppmärksam nog vid sökningen..men tack vare dig kan man nu hitta lite bilder enklare..tack..

ahh då vet man iaf lite mer om det för tillfället iaf. får se om det dyker upp mer svar här från folk vad dom tycker o tänker om det..

niclas tack för länkarna..tydligen många sidor som man inte lyckats hitta vid en sökning över nätet..tur att ni finns som kan sånt =P..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar