** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Sigma 70-300mm för sport?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för era svar!

Det här paketet verkar vara riktig bra!
Canon EF 70-200/2,8 L USM = 3 580 kr
Canon Extender EF 2x II = 12 795 kr
Totalt: 16375kr

Kostar nästan lika mycket som en Canon EF 100-400/4,5-5,6 L IS USM = 15995 kr

Fotar man inomhus så kör man med 70-200/2,8L USM och när man fotar utomhus så kör man med Extender EF 2x II.

Mikke Sandberg skrev:
Om vi pratar fotboll så måste du ha en slutartid på minst 1/1000 om du inte fotar stillastående spelare. Och samtidigt springer spelarna och du panorerar med spelarna. Stabiliseringen har inte en chans att hänga med.
1/1000!?
Nu tar du allt i rejält.
Har plåtat fotboll med 1/500, vilket räcker med gott och väl.
Men stbiliseringen, varken hänger med, eller ännu mindre gör någon som helst nytta vid så korta tider :)

/D.

MSLink skrev:
Tack för era svar!

Det här paketet verkar vara riktig bra!
Canon EF 70-200/2,8 L USM = 3 580 kr
Canon Extender EF 2x II = 12 795 kr
Totalt: 16375kr

Kostar nästan lika mycket som en Canon EF 100-400/4,5-5,6 L IS USM = 15995 kr

Fotar man inomhus så kör man med 70-200/2,8L USM och när man fotar utomhus så kör man med Extender EF 2x II.

Paketkostnaden stämmer nog riktigt bra,
men jag tror du haft lite bråttom när du skrev inlägget, och blandade ihop priserna på extendern och gluggen ;)

/D.

danielsfrilansfoto skrev:
1/1000!?
Nu tar du allt i rejält.
Har plåtat fotboll med 1/500, vilket räcker med gott och väl.
Men stbiliseringen, varken hänger med, eller ännu mindre gör någon som helst nytta vid så korta tider :)

/D.
Jag tänkte rätt men skrev fel... Visst ska det vara 1/500.

Alternativet att fippla dit en converter när man behöver mer brännvid under en fotbollsmatch ger jag inte mycket för. Det går så fort, det är ofta regn och att försöka spara ihop till ett beg andra hus som inte behöver vara det allra senaste och en beg 300 behöver inte vara oöverstigligt. Det finns gott om prylar ute på marknaden.

Haha det skulle vara tvärtom glugg och 2x extern :)

Hur blir det egentligen om jag tänker fotografera med bländare 5,6 med 70-200mm och då lägger jag till 2x extern? Blir det bländare 8? mycket sämre kvalitet? Fungerar autofokus som det ska?

MSLink skrev:
Haha det skulle vara tvärtom glugg och 2x extern :)

Hur blir det egentligen om jag tänker fotografera med bländare 5,6 med 70-200mm och då lägger jag till 2x extern? Blir det bländare 8? mycket sämre kvalitet? Fungerar autofokus som det ska?

Det är den maximala bländaren på objektivet +2 bländarsteg, som blir den maximala bländaren med en converter på 2X (1,4 convertern förändrar bara bländaren ett steg, men brännviden 1,4 ggr).
Med ett f2,8 objektiv + en 2X converter, så blir maximal bländare 5,6
Detta ska innebära att AF funkar.
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Extenders/Extender_EF_2x_II/index.asp

/D.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar