Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
sigma 70-300 + teleconverter
- Trådstartare Mr Walker
- Start datum
Epix
Aktiv medlem
Det fungerar inte med Sigmas egna konverter.
Däremot Kenkos konvertrar fungerar och du behåller även AF. Men den kommer att vara låångsam och osäker vid sämre ljus. Ingen kombination att rekommendera. Utan konverter plus motsvarande crop i datorn ger minst lika bra resultat.
Erik
Däremot Kenkos konvertrar fungerar och du behåller även AF. Men den kommer att vara låångsam och osäker vid sämre ljus. Ingen kombination att rekommendera. Utan konverter plus motsvarande crop i datorn ger minst lika bra resultat.
Erik
M_Holmberg
Aktiv medlem
Jag har det objektivet och jag har testat det med 2 ggr konverter. Soligor C/D7 DG.
Det går men blir segt...
Det går men blir segt...
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Även om man hittar en konverter som "lurar" kameran att bländarvärdet är oförändrat så är det ingen bra kombination.
Man förlorar helt enkelt för mycket i kvalitet.
Möjligtvis kan man använda mittpartiet i bilden om man bländar ned. Skärpan blir egentligen för dålig.
Objektivet i sig tecknar bra upp till ca 250mm, men mellan 250-300mm så tappar man upplösning. Då kan en konverter inte tillföra fler detaljer till bilden.
Den krassa verkligheten är att vill man ha längre brännvidd än 300mm så får man skaffa ett bättre objektiv. (Annars är det förträffligt mellan 70-200mm tillsammans med fuskmakrot)
Man förlorar helt enkelt för mycket i kvalitet.
Möjligtvis kan man använda mittpartiet i bilden om man bländar ned. Skärpan blir egentligen för dålig.
Objektivet i sig tecknar bra upp till ca 250mm, men mellan 250-300mm så tappar man upplösning. Då kan en konverter inte tillföra fler detaljer till bilden.
Den krassa verkligheten är att vill man ha längre brännvidd än 300mm så får man skaffa ett bättre objektiv. (Annars är det förträffligt mellan 70-200mm tillsammans med fuskmakrot)
M_Holmberg
Aktiv medlem
Ja det är vad jag har upptäckt också.