Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300 4-5,6 APO Macro ...

Produkter
(logga in för att koppla)

niklassthlm

Aktiv medlem
Lätta Telezoomar ??

Tjena!

Är ute efter ett billigt tele¨zoom.
Har kikat på Sigma 70-300 4-5,6 APO Macro för 3200:-. Ljusstyrkan är inte så viktig för mig när det gäller det här.( behöver en lätt telezoom för resa ).
Är det ngn här som har ngt att säga om detta, + el - ?
Eller fins det ngt annat som är bättre ?
Det ska va billigt (behöver således inte vara så ljusstarkt) samt lätt !

Tack på förhand

Niklas

Jag har en och tycker att det är ett mycket prisvärt objektiv.

Jag har inget att jämföra med men det verkar rätt ok.

Macrofunktionen (som visserligen bara fungerar vid 300 mm) är ibland väldigt kul att ha.

OBS:Björnsfotovideo har det för 2395 kr:

http://www.bjornsfotovideo.se/

Jag har en hel del bilder tagna med det här objektivet här på fotosidan.
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=1750
Inte för att inscannade bilder på webben är någon värst bra grund att basera ett objektivköp på men du kan ju kika om du vill.

Tjena !
Det objektivet hos björnsfoto är inte det " 70-300 4,0-5,6 D DL Macro " Det är tydligen ngn skillnad mellan det och 70-300 4,0-5,6 APO Macro. Vilken vet jag ej.
Men om du är nöjd med ditt så bör ju det jag tittat på vara ok oxå !

Niklas

Practical Photography testade bägge och tyckte att den billigare DLen var skarpare och bättre. Jag har den men kan inte säga att jag har någon direkt uppfattning om kvaliteten, jag använder så sällan långa brännvidder.

niklassthlm skrev:
Tjena !
Det objektivet hos björnsfoto är inte det " 70-300 4,0-5,6 D DL Macro " Det är tydligen ngn skillnad mellan det och 70-300 4,0-5,6 APO Macro. Vilken vet jag ej.

Inte det objektivet, utan APO Macro (på telezoomsidan). Jag beställde ett sånt och fick ett 70-300 APO Macro Super.

Skillnaden är att det har APO-glas (Apokromatiskt någonting?) som ska ge mindre färgavvikelser = bättre skärpa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar