Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200/2,8 Minolta 200/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

vattumannen75

Aktiv medlem
Halloj!
Jag är på g att köpa mig ett nytt objektiv till kameran och nu står de och väger mellan dessa två objektiv. Tanken är att fota en del motor sport framförallt skotercross. Har läst mycke om sigman som verkar fått bra recentioner men om man jämför snabbheten i AF och bild kvaliten Är minolta mycke bättre då eller?
 
Har prova få lite fakta om objektiven och verkar som om minoltas ojektiv är klockrent i skärpa har inte läst någott negativt om de. Däremot har jag läst på vissa forum att sigmas 70-200 inte ger fult så bra skärpa när man fotar med 2,8 å då förlorar man ju som lite med iden med ojektivet. Finns de någon riktig test på sigmas 70-200/2,8 någonstans,de är ju trotts allt ett prisvärt objektiv har jag förstått...
 
Den äldre versionen av Sigmas 70-200 är lite mjuk och hade lite dålig kontrast på full öppning. Men när jag säger lite mjuk, innebär det fortfarande fullt användbar för det mesta. Den nya DG versionen är dock också bättre. Viktigt att tänka på när man kollar evenutell kritik då det finns två versioner av objektivet.
 
Efter att läst testen och pratat med lite folk så lutar de åt att de blir sigmas 70-200. Ska höra imorgon med cyber när dom får hem objektivet. Tack för hjälpen...
 
Nu vet jag inte hur snabb Minoltas motor på deras orginalglugg är, men Sigman har inte HSM-motor till Minolta fattningen. Vilket borde betyda att den är slöare än för exempelvis Canon.

En seriös handlare låter dig prova dom 2, innan du bestämmer dig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.