Annons

Sigma 50-500

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo jag har kollat där!....Jag är lite nyfiken hur pass bra bilder det kan bli med bildstabiliseringen.....

Discover skrev:
Jo jag har kollat där!....Jag är lite nyfiken hur pass bra bilder det kan bli med bildstabiliseringen.....

Tjenare,

Bilderna i den ovan nämda länken är tagna med bilstabilisering (500 serien har det). Dock är bilderna tagna under usla förhållanden.
Objektivet presterar mycket bättre än så normalt. Ska leta rätt på lite nyare bilder som bättre visar kvaliten vid första bästa tillfälle. Just nu ligger minneskortsläsaren nedpackad i en kartong någonstanns (nyss flyttat)

50-500:at är ett prisvärt objektiv. Kan inte mäta sig med tex ett 300 2.8. Men... Det kostar ju 7 ggr mer också.
Man får inte den bästa färgåtergivningen, djupet, kontrasten, boquen men resultatet blir gott nog, och objektivet har för mig inneburit att jag har ett rejält telezoom och kan ta bilder jag normalt inte kunnat ta.

Mvh

Stefan

Jag lyckas då inte få det skarpare... Stativ hade nog gjort en del...
Men om min kamera + objektiv är som de ska vara (misstänker att huset har något problem, får sällan skarpa bilder, oavsett objektiv) så blir det inte bättre med min utrustning. (e-510). Dock är bilden tagen på 1000mm (500x2) så det är en ganska extrem brännvidd...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar