Har precis själv inhandlat detta objektiv, och de är stort mäktigt som redan nääms. visst för resor ltie klumpigt kan tyckas, men men ihopdraget och låst så tar de inte så farligt stor plats, däremot är de ganska tungt, känns ordentligt ihop byggt, och av den anledningen skulle jag föredra de på resor.
Känns inte som de ska falla i sär eller så,
bildkvaliten har jag svårt att säga nåt om ännu, har itne hunnit testa de ordentligt ännu.
Sedan de alla dillar om håller jag itne med om. finns många fördelar med ett objektiv.
Du slipper tiden de tar att bytta objektiv mitt i allt, du minskar risken för dam och skit i kameran eftersom du måste blota de inre varje gång då.
visst stort och tungt, men att släppa runt på två objektiv är väll itne så mycket lättare heller.
Själv köpte jag de för att klara den stora bränviden, att slippa bytta objektiv när de är nåt på nära hål, och sedan strax efter på långt hål. Fotar en den rallycross och sånt så vill absorlut slippa objektivs by7tten 10 gånger per dag ute i skogen\på banan bland allt dam.
Men visst har man två kamerahus så kan de ju funka med två objektiv, kommer själv att köra 18-55, eller något annat mer vidvinkelbetonat på gamla kameran.
De här med stativ är nog ett måste mer eller mindre,..på tel ja de behövs, men underlättar också på kortare avstånd eftersom de väger 1,8 kilo så blir lite jobbigt i längden.