Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 300f2,8
- Trådstartare månis
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Den är knivskarp och fin.
Men personligen skulle jag välja Sigma EX 120-300/2,8 APO DG HSM, som är lika skarp men har fler brännvidder och bättre närgräns vid kortare brännvidd, priset är nästan de samma.
Fördelen med 300:an är några 100 gram lättare och att den faktiska brännvidden är något längre, den ger oxå mindre distorsion.
En annan skillnad är att man kan använda frontfilter på zoomen, medans den fasta har insticksfilter.
Men personligen skulle jag välja Sigma EX 120-300/2,8 APO DG HSM, som är lika skarp men har fler brännvidder och bättre närgräns vid kortare brännvidd, priset är nästan de samma.
Fördelen med 300:an är några 100 gram lättare och att den faktiska brännvidden är något längre, den ger oxå mindre distorsion.
En annan skillnad är att man kan använda frontfilter på zoomen, medans den fasta har insticksfilter.
Senast ändrad:
Palletheking
Aktiv medlem
Zoomen skall enligt vad jag läst ha rätt usla motjusegenskaper. vet du hur det fasta 300:at fungerar i motljus?Den är knivskarp och fin.
Fördelen med 300:an är några 100 gram lättare och att den faktiska brännvidden är något längre, den ger oxå mindre distorisionen.
Palletheking
Aktiv medlem
OK, låter bra. Zoomen är helt klart ett intressant objektiv.Jaså? Jag har inte haft några problem med min, under de två år jag hade den iaf.
Fungerade utmärkt med motljusskyddet på.