Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 30 f/1.4 Art till Nikon d7100?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra val att du bytte till den nya versionen. Med den nya har du ju möjlighet att påverka AF själv om du köper Lens Calibration USB Dock. Har för mig att denna inte kostar så mkt mer än 500 kr. Kommer att skaffa en sådan eftersom min Sigma 35/1.4 bakfokuserar en del då fokusavståndet är är stort...

http://petapixel.com/2013/06/10/testing-out-sigmas-lens-calibration-usb-dock-and-software/

Ja verkligen! Har aldrig hört talas om den där lins kalibreraren men om den fungerar som den ska är det ju lysande! Synd att det ska behövas men 500kr är det ju värt. Jag ser inte bort ifrån att det i framtiden kan bli nåt mer sigma-objektiv då det känns som att de är på rätt spår! :)
 
Kommer säkert fler objektiv inom en snar framtid där det går att uppdatera firmware och justera fokus. Sigma är verkligen starka. Om de fixar vädertätningen också får Nikon o Canon det tufft framöver, om nu Sigma fortsätter att ge ut lysande objektiv som ligger bra prismässigt... :)
 
Tror väldigt många lever kvar i tron om att Sigma har samma kvalitetsproblem som de haft tidigare... något som verkligen inte verkar vara ett problem längre i och med nya Art-serien.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.